Flottabővítésről számolt be tegnap a ferihegyi taxitender tavalyi nyertese, a Zóna Service Zrt. vezetősége. Samu Attila, az áprilisban kinevezett vezérigazgató elmondta: társaságuk nyolcvan, felső kategóriás, új Volkswagen Passattal egészítette ki autókínálatát. A cégvezető elismerte, hogy az elmúlt kilenc hónapban – amióta a fővárosi repülőtereken hivatalosan csak a Zóna fogadhatja az érkező utasokat – a társaság olykor követett el hibákat. – Kezdeti botladozásaink ellenére igyekszünk a Budapest Airporttal kötött szerződésünknek eleget tenni – fogalmazott Samu Attila. Hozzátette: a Zónára a repülőtér korábban kötbért szabott ki, s ezért nem minden követelménynek tudtak megfelelni.
Közben a cég versenytársai, a ferihegyi taxitenderben korábban alulmaradt társaságok a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordultak a Zóna miatt. Lengyel Sándor, a 6x6 Taxi Kft. üzletág-igazgatója, valamint Garamszegi Miklós, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója ezt azzal magyarázta lapunknak, hogy továbbra sem törődtek bele a döntésbe, mert a Zóna tevékenysége miatt külföldön torz kép alakul ki a magyar taxisokról. A vezetők leginkább azt kifogásolták, hogy a Zóna némely sofőrei nem beszélnek idegen nyelvet, különféle pótdíjakat számolnak fel az utasoknak, s a társaság járművei között vannak ötévesnél idősebbek is, holott ez kizáró tényező volt a pályázaton. Felrótták azt is, hogy ugyan a Zóna vidéki tarifája 200 forint kilométerenként, több esetben mégis más szorzóval számolnak. Szigetszentmiklósra például 8000-ért, a Hungaroringre 18 000-ért, míg Budakeszire 7000 forintért viszik az utasokat. Kérdésünkre Samu Attila elismerte, arra kérte a munkatársait, hogy ellenőrizzék a vidéki fuvartáblázatokat, mert valószínűleg valami nincsen rendben velük. – Ezek felülvizsgálatát megkezdtük, mert engem is zavarnak bizonyos díjtételek – jelentette ki. – Fuvarozóink lejárják az említett távolságokat, és remélem, ezen a héten végzünk ezzel a kérdéskörrel. A GVH eljárásáról Samu közölte: tudtával ilyen még nem kezdődött a Zóna ellen. Csak a hivatal előzetes vizsgálódásáról értesültek, ami alapján később dől el, hogy az eljárás elindul-e vagy sem. A vezérigazgató a Zóna járműparkjáról elmondta, szerződésük nem írja elő azonos típusú járművek beszerzését. Szerinte a dokumentum csak a technikai paraméterekről rendelkezik, mint a tengelytáv vagy az autó magassága. Ugyanakkor kezdeményezik majd, hogy a repülőtér szögezze le, melyik az a három márka, amelyet a szerződés teljesítéseként elfogad. A Zóna minden alvállalkozója adatait átadták a Budapest Airportnak, amely eddig nem jelezte, hogy valaki nem felelt volna meg a követelményeknek. Közölte azt is, hogy nincsen büntetett előéletű alkalmazottjuk, s mindenki rendelkezik hatósági erkölcsi bizonyítvánnyal. A pótdíjakról Samu kijelentette: ezek felszámolásakor semmiben nem térnek el a konkurens taxitársaságoknál alkalmazott eljárásoktól, azt pedig tagadta, hogy a gépkocsivezetők nem beszélnének idegen nyelveket.
Mivel a cég azt hirdeti, hogy Ferihegyről a budapesti belvárosba 4200 forintért vagy 19 euróért viszi az utasait, megkérdeztük Samu Attilától, miért több mint ötszáz forint a különbség. Azt válaszolta: a valuta árfolyam-ingadozása kiszámíthatatlan, s a szórólapjaikat naponta nem gyártathatják újra. Másrészt a különbségeket az átváltási költségekkel indokolta, s azt tanácsolta, hogy leginkább forintban érdemes fizetni.
Hasonló magyarázatot adott a Budapest Airport szóvivője, Szollár Domokos is. – Ahhoz ragaszkodunk, hogy az utasok előre tudják: mennyit kell fizetniük. Ezért a fix tarifáknál jobbat nem tudtunk kitalálni – mondta. Kérdésünkre kijelentette, hogy a Zóna szolgáltatásaival a repülőtér teljes mértékben elégedett, annak ellenére, hogy kötbért fizettettek a céggel. – Nem készült el határidőre a honlapjuk és személyzetük oktatási terve. Mindent összevetve 2,3 millió forint kötbért róttunk ki eddig a Zónára – összegzett Szollár Domokos.
Amint azt a Főtaxi vezetője lapunknak kifejtette, továbbra is szeretnék megszerezni a repülőtéri taxizás jogát. – Ezt pedig nem nyereségvágyból tesszük, hanem mert egy külföldi nem arra emlékszik majd, hogy egy adott társaság taxijában esetleg túlfizetett, hanem csak annyi marad meg az emlékeiben, hogy a budapesti fuvarozók megbízhatatlanok – állította Garamszegi Miklós.

Diónyi jégeső, felhőszakadás és drasztikus lehűlés várható