Összeül az OÉT a BKV miatt

A munkavállalói oldal kezdeményezésére hétfőn várhatóan öszszeül az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT). Az érdekvédők úgy látják, azzal hogy a BKV sztrájktörőket alkalmaz, csorbulnak az alkotmányban biztosított alapvető munkavállalói és szakszervezeti jogok. A közlekedési vállalat egyébként több mint százmillió forintot takarítana meg egy rövid sztrájkkal, igaz, nemzetgazdasági szinten 620 millió forint kárt okozhat a munkabeszüntetés.

Bákonyi Ádám
2007. 08. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Országos szintre emelkedik a BKV-nál kialakult munkaügyi konfliktus, legalábbis abban az értelemben, hogy ráirányítja a figyelmet arra: számos nagy cég éppen magát baloldalinak, szociáldemokratának valló kormányzat alatt veszi, veheti semmibe a munkavállalói, szakszervezeti jogokat. Ismeretes, a Suzuki és a Hankook sorozatos munkaügyi botrányai után most a BKV azt vállalta, hogy sztrájktörőket alkalmaz a munkabeszüntetés alatt, noha Gyurcsány Ferenc a közelmúltban jelentette be: erőteljes szankciókra, az állami támogatások megvonására számíthatnak a munka törvénykönyvével ellentétes gyakorlatot folytató munkáltatók.
Elsőként a Munkástanácsok, majd az egész munkavállalói oldal kezdeményezésére hétfőn várhatóan összeül az OÉT, ahol a szakszervezetek azt akarják elérni: se a BKV-nál jelenleg zajló bértárgyalások során, sem pedig a jövőben ne kerülhessen sor sztrájktörésre, a sztrájkjog, ezen keresztül a munkavállalók szervezkedési szabadságának korlátozására. A közlekedési társaság dolgozóinak jövő kedden tervezett sztrájkjával immár szolidaritást vállalt a Vasutasok Szakszervezete és a Közúti Közlekedési Szakszervezet is.
Mindeközben a Népszabadság arról ír, hogy a BKV 36 millió forint bevételkieséssel szemben csaknem 128 millió forintot takarítana meg egy rövid sztrájkkal, hiszen az abban részt vevő dolgozók a munkabeszüntetés idejére nem kapnak fizetést. Igaz, nemzetgazdasági szinten 620 millió forint kárt okozhat a fővárosi közlekedés leállása.
Nem történt előrelépés a tegnapi egyeztetésen sem, a BKV menedzsmentje kitartott a havonta, dolgozónként 15 ezer forintos béremelési ajánlata mellett, a szakszervezetek viszont ragaszkodtak az ezen felüli, további hatszázalékos bérfejlesztési igényükhöz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.