Országos szintre emelkedik a BKV-nál kialakult munkaügyi konfliktus, legalábbis abban az értelemben, hogy ráirányítja a figyelmet arra: számos nagy cég éppen magát baloldalinak, szociáldemokratának valló kormányzat alatt veszi, veheti semmibe a munkavállalói, szakszervezeti jogokat. Ismeretes, a Suzuki és a Hankook sorozatos munkaügyi botrányai után most a BKV azt vállalta, hogy sztrájktörőket alkalmaz a munkabeszüntetés alatt, noha Gyurcsány Ferenc a közelmúltban jelentette be: erőteljes szankciókra, az állami támogatások megvonására számíthatnak a munka törvénykönyvével ellentétes gyakorlatot folytató munkáltatók.
Elsőként a Munkástanácsok, majd az egész munkavállalói oldal kezdeményezésére hétfőn várhatóan összeül az OÉT, ahol a szakszervezetek azt akarják elérni: se a BKV-nál jelenleg zajló bértárgyalások során, sem pedig a jövőben ne kerülhessen sor sztrájktörésre, a sztrájkjog, ezen keresztül a munkavállalók szervezkedési szabadságának korlátozására. A közlekedési társaság dolgozóinak jövő kedden tervezett sztrájkjával immár szolidaritást vállalt a Vasutasok Szakszervezete és a Közúti Közlekedési Szakszervezet is.
Mindeközben a Népszabadság arról ír, hogy a BKV 36 millió forint bevételkieséssel szemben csaknem 128 millió forintot takarítana meg egy rövid sztrájkkal, hiszen az abban részt vevő dolgozók a munkabeszüntetés idejére nem kapnak fizetést. Igaz, nemzetgazdasági szinten 620 millió forint kárt okozhat a fővárosi közlekedés leállása.
Nem történt előrelépés a tegnapi egyeztetésen sem, a BKV menedzsmentje kitartott a havonta, dolgozónként 15 ezer forintos béremelési ajánlata mellett, a szakszervezetek viszont ragaszkodtak az ezen felüli, további hatszázalékos bérfejlesztési igényükhöz.
Nagy-Britannia csatlakozik az Oroszország elleni szankciókhoz
