Elsőként a közép-európai cégek közül a Magyar Telekom (az akkori Matáv) részvényei kerültek be a világ vezető tőzsdéjére, a New York-i Értéktőzsdére (NYSE), ahol a társaságot máig egyedüli magyar vállalatként jegyzik. Méretét tekintve a Magyar Telekom részvényeinek nyilvános forgalomba hozatala nemcsak Magyarországon, de az egész régióban az addigi legnagyobb tőkepiaci tranzakció volt. A részvényeket a SEAQ International is forgalmazza Londonban.
Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató elmondta: a tőzsdére lépés döntő volt abban az irányban, hogy a későbbi Magyar Telekom a közép- és a délkelet-európai térség távközlési iparágának vezető társasága legyen, és magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtson az ügyfeleknek. Az eddigi magas színvonalú teljesítmény megtartásáért a társaság a közelmúltban fontos döntéseket hozott az új irányítási struktúrával kapcsolatban, a költség- és létszámhatékonyság javítása céljából. Így hosszú távon is garantálható a cég versenyképessége.
A Magyar Telekom az első kereskedési naptól kezdve a hazai és a nemzetközi tőkepiac jelentős szereplőjévé vált, és tíz éve folyamatosan a befektetők és az elemzők figyelmének középpontjában áll. A Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) a legnagyobb forgalmú és legnagyobb piaci kapitalizációjú vezető részvények (a négy blue chip) egyike lett, és röviddel a bevezetés után bekerült a tőzsdeindex alapját képező BUX-kosárba, ahol azóta is meghatározó súllyal bír.
Elismerés a honlapnak. A Magyar Telekom végzett az élen a Hallvarsson & Halvarsson (H&H) legjobb magyarországi vállalati honlapokat rangsoroló listáján. A svéd pénzügyi kommunikációs tanácsadó cég 1997 óta végez felméréseket vállalati weboldalak körében, és évente 500-600 honlapot elemez. A ranglista összeállításánál elsősorban a befektetők, az elemzők és az üzleti újságírók vállalati honlapokkal szemben támasztott igényeire összpontosítottak. Kiemelkedő figyelmet fordítanak például a pénzügyi és befektetői információk elérhetőségére. Emellett a pontozásban fontos szempontot jelentenek a vállalatirányításról, társadalmi szerepvállalásról szóló információk, az általános céginformációs oldalak, a felhasználóbarát sajtószoba és nem utolsósorban az új technológiák, interaktív funkciók alkalmazása. Az európai listán a Telecom Italia szerezte meg az első helyet.
Kína megtámadott egy német repülőgépet a Vörös-tenger felett?
