Év eleji sajtótájékoztatóját Tarlós István azzal kezdte: még mindig nem kapott a város választ arra, miből telik a törpe pártnak kampányra, a városvezetést méltató kiadványokra, és ünnepelni a főváros „eredményeit”. A politikus szerint a liberálisok „nem létező sikerekkel szédítik Budapest lakosságát”, mert a főváros már-már válság közeli helyzetben van. A 4-es metró látványberuházásának szerződése a kivitelezőre nézve gyakorlatilag nem tartalmaz szankciókat, így valószínűleg további hatvan hetet csúszik a metróépítés befejezése.
A BKV nyolcvanmilliárdnál nagyobb adósságállománnyal és nyolcmilliárd forint fölötti hiánnyal küszködik. Ennek dacára a cég újabb tizenötmilliárd forint hitelt vett föl csipkártyás beléptetőrendszer kiépítésére. Ami hasznos, de nem ez a legfontosabb feladat akkor, amikor az infláció kétszeresével emelte a cég a jegyárakat, és létszámleépítéseket tervez. – A vezetők arányérzéke ebben az esetben megkérdőjelezhető, nem látnak tovább az orruknál, mert úgy vannak vele: úgyis csak 2013 után kell viszszafizetni a kölcsönöket.
Hasonló a helyzet az útfelújításra szánt forrásokkal is. Tarlós István szerint a nyilatkozatokból úgy tűnik: az útfelújításra folyósított összegeket a fővárosnak bizony vissza kell fizetnie a Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanácsnak.
Arra a kérdésre, hogy ki lesz a felelős a „város fájdalmaiért”, a frakcióvezető úgy felelt, valószínűleg újra csak egy „művezető 2”, ahogy az emlékezetes Combino- és több más botrány kapcsán. – Ki köthetett ilyen szerződéseket? – kérdezte Tarlós István, rávilágítva arra: a városvezetésnek komoly politikai felelőssége van.
Százötvenezer címen nincs áram az ítéletidő miatt
