Most van egy kis időm, nevelem a gyereket – a rémítő mondatot a nyolcvanas évek egyik népszerű műsorában, a Családi körben mondta a szakértő, természetesen ironizálva, de sajnos időszerűségéből semmit sem vesztett, sőt. A közszolgálatiságnak már nem része a nevelési tanácsadás, legfeljebb az, hogyan tartsunk otthon leguánt.
De fölragyog a remény, és Gáspár Sarolta sem adja fel, mert a www.napocska.hu honlapon folytatja misszióját. Mielőtt megszólalnának a fanfárok, és elégedetten hátradőlnénk, vessünk néhány pillantást a honlapra. Sajnos, a bulvárosodás, úgy tűnik, még a legjobb szándékú kezdeményezéseket sem kerülheti el, így itt sem az átlagos szülő-gyerek konfliktusokkal találkozunk, hanem a horrorral: például a tizenegy éves kisfiúval, aki „családjából” legjobban a macskákat szereti. A kapcsolódó hanganyag valóban döbbenetes, bennünk mégis felvetődik a kérdés, ha a történet igaz, és miért ne lenne az, elég-e dokumentálni, vagy félretéve a kívülálló újságíró attitűdjét, esetleg tenni is kéne valamit. Ami persze nem az újságíró feladata lenne egy normális országban.
A gyermekkori agresszió nem a tévéből látott mintákból alakul ki, legalábbis Ranschburg Jenő szerint. Mi ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy az olyan országok, ahol rá kell írni a Batman-jelmezre, hogy „viselése még nem tesz képessé arra, hogy repüljünk”, példával szolgálhatnának, hogy egy médiafogyasztó gyerek nem tud különbséget tenni valóság és fikció között. Tehát ne becsüljük alá a nap mint nap a képernyőkről ránk ömlő hülyeséget, bátorkodjuk mondani, bár nem szakemberként, hanem egyszerű szemlélődő polgárként. Egy példa illusztrációként az oldalról: „Két óvodás kislány kézen fogva megy az apjával hazafelé az óvodából. Arról beszélgetnek, hogy mi történt aznap az óvodában. A két lány harsogva meséli az aznap történteket: – A Takács Attila azt mondta, hogy nincs Mikulás, és Jézuska sincs. – Két lépés után az egyik ismét megszólal: – Jó, lehet, hogy Mikulás és Jézuska az nincs. De Fogtündér az van!” Mindemellett a honlap kínál telefonos fogadóórát is, és az élő beszéd szerintünk – bár lehet, hogy túlzottan szentimentálisak vagyunk – többet ér, mint egy e-mail váltás. Az külön öröm, hogy a kapcsolódó oldalakat tényleg a tartalomra fűzték fel, és nem egyfajta „gerillamarketinget” szolgálnak, mint sok más helyen.
(www.napocska.hu)
Ezek az óriáscégek tehették rá a kezüket az ukrán termőföldekre
