Megy az ember aluljárókon, pesti tereken át, koptatja a csíkokat a körúti zebrán, néha elcsíp egy búsongó hegedűből kicsikart hangfoszlányt, esetleg egy szintetizátoralapra süvítő pánsípot, és közben azt kívánja: bárcsak valóban Kelet-Európa Párizsa lenne Budapest! Aki járt már Párizsban, tudja, hogy a metrós-gyalogos városnézéssel együtt járó aluljárótúra, a szövevényes labirintusrendszer minden zegzuga gyakran koncerttel felérő zenei élményt rejt – a rohanás ott még nem irtotta ki az utcazene kultuszát. Aki nem járt arrafelé, amint lehet, pótolja, de addig is csütörtök este kilenckor látogasson el az A38 hajóra, ahol a francia Mango Gadzitól bő másfél óra alatt olyan világzenei kiképzést kaphat, hogy kénytelen lesz felülvizsgálni a franciák egyszerű könynyedségéről szóló sztereotípiát. A dél-franciaországi együttes zenéjében egyszerre tombol a bohém utcazene rapszódiája, a roma muzsika féktelensége, a flamenco szenvedélye, az arab zene sejtelmessége; mindezt úgy, hogy a számtalan ízből valami élettől lüktető, egészként hömpölygő kavalkád kerekedik. A nyelvi különbözőség a Mango Gadzit hallgatva egyáltalán nem akadály, a grenoble-i nyolcas szövegvilágában is komolyan veszi a világzene műfaját. Sofian Mejri énekes halandzsanyelven, szuggesztív átéléssel elhadart szövegeibe ki-ki beleértheti a maga igazságát, és bólogathat, tombolhat teljes meggyőződéssel. Zenéjükben felfedezhető az andalúz és arab világot egyesítő Radio Tarifa, a cigányzenei ihletettségű punkkal hódító amerikai Gogol Bordello, a szerb rezesek vagy akár magyar ízként Lajkó Félix és a Besh O Drom hatása is – Sofian Mejri és társai valamennyiükre elismeréssel tekintenek. Eddig megjelent két önálló lemezükön (Mango Gadzi 2003, Ur Mama 2006) a gitár, a hegedű, a bőgő és a fuvola mellett olyan hangszerek is megszólalnak, mint a mandolin, a derbuka vagy a cajun. Az élő élményt a lemezek persze nem pótolják, a Mango Gadzi fellépéseit gyakran flamenco táncbetétek is színesítik. Ha egy estére ennyi nem lenne elég, az A38 hajón csütörtökön a fúziós dzsesszt és a világzenét harmonikus párossá házasító magyar Kalengo Ethnic Groove is színpadra lép. Néhány óra, amikor a budai rakpart megtapasztalhatja, milyen is lenne, ha Budapest Kelet-Európa Párizsa és ő maga a zenélő Szajna-part volna.
Ezek az óriáscégek tehették rá a kezüket az ukrán termőföldekre
