Hiányt pótol Szenvedély című balettestjével a Magyar Nemzeti Balett – fogalmazott Keveházi Gábor balettigazgató. A három felvonásból álló kortárs est három koreográfusa ugyanis Bozsik Yvette, Fodor Antal és Markó Iván. – Bozsik Yvette a magyar táncművészet egyik kiemelkedő alakja, Fodor Antal a Magyar Nemzeti Balettnek és a saját pályafutásomnak is meghatározó alakja volt, Markó Ivánt pedig nem kell bemutatni. A nemzeti balettnek ilyen alkotóktól játszani kell műveket – tette hozzá. Markó Ivánnal egyébként szintén nem először dolgoznak együtt, a Beethoven IX. szimfóniájára készített közös Markó–Keveházi-koreográfiát, az Emberi himnuszt nagy sikerrel mutatták be a Művészetek Palotájában és Sanghajban is, ezáltal Markó a társulat jelentős részét személyesen is ismeri. A kortárs balettestet, amely különös színfolt lesz az együttes repertoárjában, március 8-án és 9-én mutatják be, és a hónap folyamán többször is eltáncolják.
A Szenvedély című est első darabját, a Sztravinszkij-műre készített Menyegzőt Bozsik Yvette jegyzi, aki elmondta: megtiszteltetés számára, hogy itt lehet, hiszen innen indult. – Minden művészet volt már egyszer kortárs, így jó kortárs művészet nem létezhet klasszikus alapok nélkül – mondta a Kossuth-díjas művésznő, a nemzetközileg is elismert táncegyüttes, a Bozsik Yvette Társulat alapítója, művészeti vezetője. Koreográfiájáról azt vallotta: próbálja muzikálisan megfogni a művet, ahogy a táncosok testén keresztül megszólal a zene. A főszerepet Boros Ildikó és Kun Attila, illetve Pap Adrienn és Kerényi Miklós Dávid táncolják.
A nő hétszer című második koreográfia, Fodor Antal munkája Márta István zenei montázsára készült, és amint azt Keveházi Gábor elmondta, iszonyatos technikai igénye az Operaház színpadának korlátait feszegeti. Ebben a darabban még Harley Davidsonokon robogó motorosokat is látunk, a zenei szövet is rendkívül sokrétű, Muszorgszkij, Csajkovszkij, Mendelssohn egyaránt helyet kapott, ezt dolgozta össze és egészítette ki Márta István. Ez az előadás videoklipszerűen építkezik majd, és leginkább táncszínháznak lehetne nevezni – tudtuk meg az alkotótól. Fodor Antal koreográfiája egyébként azt feszegeti, „lehet-e igaz szerelem nő és férfi között, és ha igen, miért nem”. Az első szereposztás Férfi szerepében Liebich Rolandot, a másodikban Csonka Rolandot láthatjuk.
A szintén Kossuth-díjas Markó Iván nem hozott új koreográfiát, hanem a Győri Balett és a Magyar Fesztivál Balett sikerdarabját, a Carmina Buranára készített A Nap szerettei című művét tanította be a Magyar Nemzeti Balettnek. Ezt az alkotást annak idején egy görögországi nyaralás alatt, tűző napon, a háztetőn készítette, és elsőként éppen az Operaház színpadán a végzős balettnövendékek mutatták be. Azóta több mint ötszáz alkalommal aratott sikert szerte a világon. Most az első szereposztásban Keveházi Krisztina, Bajári Levente, Barabás Marianna, Szigeti Gábor és Hommer Csaba, a másodikban pedig Castillo Dolores, Apáti Bence, Szeregnyi Zsófia, Hajdú Péter, valamint Medvecz József táncolják a szólószerepeket.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban