A napokban kapta meg ezredik alkalmazottja a ránézésre kétszázezer forintot érő ingyenkerékpárt a belga családi vállalkozásból hatalmas szupermarketlánccá alakult munkaadótól, a Colruyttól. A Bike to work, azaz Biciklivel a munkába név alatt indított akcióban a részvételnek egyetlen feltétele, hogy az alkalmazott megígéri, heti öt alkalomból legalább négyszer kerékpárral érkezik a munkahelyére. Az esős Belgiumban ez nem mindig kellemes vállalkozás, de a cég a bukósisak mellé vízhatlan ruházatot is ajándékoz munkavállalóinak.
A 16 600 alkalmazottat foglalkoztató Colruyt „bicikliprojektjét” 2007 májusában kezdte, és a tulajdonos család egyik nő tagja úttörőként fogadta meg, hogy csak kerékpárral jár dolgozni. Az akciónak hármas célja van. A vállalat hozzá kíván járulni a környezet kíméléséhez, azaz a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez. Ez máris sikerült, hiszen évente 8,880 millió kilométerrel kevesebbet futnak az alkalmazottak kocsijai, ami évente 1242 tonna szén-dioxid-kibocsátás elmaradását eredményezi. A másik cél a foglalkoztatottak mozgásának elősegítése, hiszen az elsősorban ülőmunkával vagy egy helyben állással járó életmódnál a napi mozgás jótékonyan hat az egészségre. A harmadik cél a megtakarítás, ugyanis az üzemanyagok drágulása a belga fizetések mellett is „tételt” jelent.
A cég bicikliprojektje „varratmentesen” illeszkedik az úgynevezett Green Line (Zöldvonal) programjába, amelynek lényege, hogy a vállalat mindent elkövet a környezet kíméléséért. Elhatározta egyebek mellett, hogy 2010-től megszünteti belgiumi és franciaországi szupermarketjeiben a hagyományos izzók árusítását, és csak gazdaságos égésű villanykörtéket tesz ki polcaira. Ezek ugyanis ötször kevesebb energiát fogyasztanak. Vagyis egy 12 wattos gazdaságos égő ugyanolyan fényt ad, mint a hagyományos izzószálas 60 wattos. Nem is szólva arról, hogy a gazdaságos égők hatszor olyan hosszú élettartamúak, mint a hagyományosak. A Colruyt kiszámította azt is, hogy vevői
mennyit takarítanak meg, ha az új égőkkel helyettesítik a régieket: ha a lakásban vagy a házban 18 helyen cserélik ki őket, akkor az évente 129 eurónak, azaz 32 500 forintnak megfelelő megtakarítást jelent.
A Colruyt szupermarket az élelmiszereinél is vigyáz a vevőkre, azaz a minél természetesebb, annál jobb elvét alkalmazza. A Chabert gazdaság (Ferme Chabert) jelzésű csirkéi mindegyike „kapirgálós”. Ráadásul a csirkék nem zárt térben, hanem a szabadban kapirgálnak. A szárnyasok száz százalékban növényi, természetes táplálékot kapnak, azaz semmiféle tápot, állati zsírt vagy újra feldolgozott zsírt annak ellenére, hogy a törvény nem tiltja az állati liszt felhasználását. A tojássárga igazi mély színének eléréséhez pedig nem szintetikus festékeket, hanem természetes paprikamagot használnak. Sőt a csirkék antibiotikumokat sem kaphatnak.
Nagy Bandó András ideges: ezt mondta, amikor Magyar Péter saját szavazóit gyalázó kijelentéseiről kérdeztük