Itthon néhány világhírű, „nagy öreg” művész kiállítását leszámítva nem igazán találkozhatunk a külföldi, fiatal generációs kortrás festők képeivel. (Nem mintha a magyar alkotók jobb helyzetben lennének, hiszen őket illetően is problémákkal küzd a művészeti szcéna; a kortárs magyar kiállítások nagy részén szinte mindig ugyanazokkal a nevekkel lehet találkozni.) Nemrégiben nyílt egy kortárs galéria Budapest belvárosában, amelynek célkitűzése, hogy betekintést nyújtson a magyar közönségnek a határon túl történő képzőművészeti diskurzusba. A megnyitó kiállítás anyagát a nemzetközi festészet jelentős képviselőinek munkáiból Szőnyi Tibor, a galéria igazgatója és Havadi Nagy István kurátor válogatta össze.
A kiállított munkák közül már első pillantásra kitűnik Ryan Seng három falnagyságú olajfestménye. Az amerikai festő munkái éles társadalomkritkák; gyönyörűen helyezi egymás mellé a mai fogyasztói társadalom jelképeit és különböző vallási és mitologikus alakokat. A Burger King és Síva, a pusztítva teremtő isten egymás mellettisége hitelesen ábrázolja a mai kifordult világunkra jellemző abszurditást.
Juan Carlos Bravo is hasonló témákat dolgoz fel műveiben; érdemes megnézni, hogyan is értelmezi újra a festő Britney Spears amerikai popikon alakját. Az Opera Galériában történő munkával elindulni látszik tehát egy dialógus a külföldi művészekkel, és ennek köszönhetően augusztustól folyamatosan váltják majd egymást a különböző tematikus kiállítások; osztrák, határon túli magyar és japán kortárs művészek munkáival ismerkedhet meg a nagyközönség.
Koncz Zsófia: Magyarország több mint harmincféle intézkedéssel segíti a családokat
