Fehér vászonfelületre, egymástól ujjnyi távolságra, sűrűn bevert szögekkel létrehozott művei emblematikusak. A szög, a különös „védjegy” könnyen értelmezhetőnek tűnik, valójában azonban titokzatos, lírai, expresszív képeket készít, számára ugyanis nem ez az egyszerű ipari tárgy (a szög), hanem annak árnyéka a fontos. Ha a vászonnal borított deszkába vert szögerdőre oldalfény vetül, az árnyékok szövevényes rajzolata szinte feloldja a stabil felületet.
Uecker többször látogatott már el hazánkba. Útjaira elkísérte barátja, a magyar képzőművészet támogatójaként ismert, azóta elhunyt Dieter Honisch, a Berlini Nemzeti Galéria egykori igazgatója. Günther Uecker első magyarországi kiállítását a pécsi Vasarely Múzeumban rendezték 1987-ben, majd 1993-ban a Magyar Nemzeti Galéria volt A megkínzott ember című, a világ nagyvárosainak múzeumait megjárt tárlatsorozatának első állomása. A Vass László-gyűjteményt Honischsal együtt választották ki a harmadik magyarországi tárlat színhelyének 2004 augusztusában.
A mától október 12-ig a Vass László-gyűjteményben megtekinthető kiállítást, melyen Uecker legújabb, Veszprém városának ajánlott alkotásait láthatják az érdeklődők, a müncheni Walter Storms Galéria szervezte. A megnyitóra reprezentatív katalógus készült a Lenbachhaus Városi Galéria igazgatója, a kiállítást megnyitó Helmut Friedel tanulmányával.
Orbán Viktor: Magyarország pólókirályság!
