Diszpécsereket is elbocsátottak

Elbocsátotta a felelős munkahelyi vezetőket is az Aquaworld az egy héttel ezelőtti halálos baleset után. Az egész sajtón végigfutó félreértésre az adott okot, hogy a fürdőben más a diszpécserek megnevezése, mint a hasonló üzemekben.

Csibra Tibor
2009. 08. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyértelművé tette az Aquaworld élményfürdő belső vizsgálata, hogy kik a felelősei a múlt csütörtöki tragédiának, amelyben a szörfmedencénél életét vesztette egy kilencéves kisfiú, R. Soma. Kelecsényi Ágnes, a cég marketing- és értékesítési igazgatója fontosnak tartotta tisztázni a sajtóban keringő, számos esetben csekély valóságtartalmú híreket, következtetéseket, ezért lapunknak részletezte, hogy az elbocsátott munkatársak közül kit miért távolítottak el állásából. Ismert, hogy a belső vizsgálat után az Aquaworld négy alkalmazottjának mondott fel, közülük kettőnek azonnali hatállyal. Az indokolás szerint a dolgozók tudtak az aknafedél hibájáról, mégis üzembe helyezték a medencét, és vészhelyzetben sem állították le azt. Megszegték tájékoztatási kötelezettségüket is, mert a hibáról nem tájékoztatták felettesüket, aki így nem is tudott rendelkezni a javításról. Kelecsényi Ágnes tegnap elmondta azt is, hogy rendkívüli felmondással a vízgépészek, illetve az úszómesterek vezetőit bocsátották el. Rendes úton pedig egy gépészt és egy úszómestert távolítottak el.
A sajtó számos helyen taglalta, hogy miért nem bocsátották el a személyzetet felügyelő, műszakonként szolgálatban lévő két diszpécsert, akik a dolgozók észrevételeit, hibajelentéseit jegyzőkönyvezték. Kelecsényi szerint a félreértésre az adhatott okot, hogy a fürdőben nem diszpécsereknek nevezik a felügyelőket. A igazgató pontosította azt is, hogy az említett vezetők valóban két, A4-es spirálfüzetbe írták be a hibákat, amelyeket beosztottaik jeleztek nekik. E két dokumentum mindvégig megvolt, azokat átadták a műszaki vizsgálatot irányító rendőrségnek, miután másolatokat készítettek róluk. Kelecsényi felhívta a figyelmet, hogy épp e két füzet alapján találták meg a baleset felelőseit: az egyikben olvasható egy július 19-i bejegyzés az aknafedél hibájáról. A füzetek azonban csak a dokumentációt szolgálják, a dolgozóknak tájékoztatniuk kell feletteseiket. Erre szolgálnak a napi értekezletek, illetve a műszakváltásokkor az átadás-átvétel. Az elbocsátott alkalmazottak szóban nem tájékoztatták a műszaki vezetőket, akik így nem értesültek a hibáról. Az azonnal elküldött dolgozók a belső vizsgálatkor beismerték, hogy megszegték kötelezettségüket. Kelecsényi Ágnes cáfolta azokat a híreket is, hogy az Aquaworld csúszdái közül nem mindegyiknek van megfelelő minőségbiztosítása. Az igazgató szerint valamennyi csúszdának ÉMI–TÜV-bizonyítványa van, amelyet már a decemberi nyitáskor megkaptak. A berendezéseket folyamatosan tesztelik felügyelőik, akik a nyitás előtt mindennap ki is próbálják azokat.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletén tegnap azt a tájékoztatást kaptuk, hogy folyik a nyomozás, de új információval nem tudnak szolgálni az ügyről. Csillag Melinda nem adott felvilágosítást arról, hogy meggyanúsítják-e az Aquaworld volt dolgozóit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.