Román busz balesete a 43-as úton

Ismét baleset történt a 43-as úton, ezúttal Szeged határában csúszott meg és borult a szervizútra egy román turistabusz. A szerencsétlenséget ezúttal nem a sofőr fáradtsága vagy figyelmetlensége okozta, az egyik utas rántotta félre a kormányt.

Munkatársunktól
2009. 08. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A méterekkel mélyebben fekvő szervizútra zuhant tegnap egy román turistabusz a 43-as úton Szeged határában, miután az egyik utas félrerántotta a kormányt. A balesetben a busz ötvenkét utasa közül huszonnégyen sérültek meg, közülük tizenkettőt kellett kórházba szállítani. Nyolcuknak könynyűek, négyüknek azonban súlyosak a sérüléseik.
Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője lapunknak elmondta, a 43-as utat ezúttal nem kellett lezárni, mert a baleset csupán a szervizutat érintette. Mint kiderült, a kormányt félrerántó férfi előzőleg azt hitte, hogy a sofőr nem Romániába, hanem a horvát fővárosba, Zágrábba megy az utasokkal. A buszvezető elmondása szerint a férfival már a spanyolországi induláskor is voltak gondok. Akkor nem tudta eldönteni, hogy haza akar-e menni, még a jegyét is öszszetépte. A Spanyolországtól Szegedig tartó két és fél napos út alatt azonban nem volt gond az utassal, aki a balesetben szintén megsérült. Tuczakov Szilvána közölte, a férfit orvosi ellátása után tegnap délután hallgatták ki gyanúsítottként, ellene közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt indult büntetőeljárás.
Legutóbb hétfőn történt súlyos baleset a 43-as úton, akkor öten vesztették életüket, köztük egy tizenkét éves gyermek. Mint arról lapunkban kedden beszámoltunk, a balesetet okozó autó román sofőrje a megengedettnél gyorsabban hajtott, kanyarban, záróvonalnál előzött, emiatt frontálisan ütközött a szemből érkező kamionnal. A legsúlyosabb baleset két éve nyáron történt, amikor egy tréleres kamion frontálisan ütközött egy turistákat szállító busszal, a balesetben heten vesztették életüket.
A 43-as úton Románia és Bulgária 2007-es uniós csatlakozása óta megnégyszereződött a kamionforgalom, és megszaporodtak a balesetek is, amelyek többségét az okozza, hogy a Nyugat-Európából hazafelé tartó sofőrök itt már fáradtak. Többségük azonban Szegeden vagy környékén már nem akar megállni pihenni, hiszen már csak negyven kilométerre van a határ. A balesetek jellemzően éjszaka, illetve hajnalban történnek.
A kamionforgalom egyébként balesetek nélkül is megnehezíti a szegediek, makóiak és az út menti kistelepülések életét. A teherautók (a személyautókhoz hasonlóan) a legritkább esetben tartják be például a sebességkorlátozást. A zaj- és légszennyezés szintje a megengedettnél lényegesen magasabb az út mentén, a házfalak repedeznek. A falvakban, ahol nincsen közlekedési lámpa, szinte lehetetlen a 43-as út egyik oldaláról átkelni a másikra. A megnövekedett terhelést az útburkolat sem bírja, bizonyos szakaszain 2007 eleje óta másodjára javítják a nyomvályús, kátyús szakaszokat. Az itt élők már többször is tartottak félpályás útlezárással demonstrációt, petíciót írtak, tüntettek. A megoldás az elkerülő út lenne, amelyet ugyan építenek már, de csak jövőre lesz kész az első, az autópályától Makóig tartó szakasza, a második, határig vezető húsz kilométeres rész pedig csak később. Az M43-as autópályának elvileg Románia és Bulgária uniós csatlakozásának idejére el kellett volna készülnie, de csak tavaly év végén kezdték el építeni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.