Sztrájkra készülnek a szakszervezetek

Sztrájkolni is készek a Volánnál és a MÁV-nál működő szakszervezetek a közösségi közlekedés tervezett átalakítása miatt. Azon túl, hogy az elképzeléseket károsnak tartják, kifogásolják, hogy a kormány  arrogáns módon semmibe veszi őket.

Bákonyi Ádám
2009. 08. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) hiába állapodott meg április végén arról, hogy a vasút bármilyen átszervezésére irányuló döntés előtt a kormány érdemben egyeztet az érdekképviseletekkel. – A birtokunkba került a helyközi közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározat. Ennek számos pontja szoros határidőkkel számol, és lényegi szervezeti, szerkezeti, valamint koncepcionális átalakításokat ír elő a MÁV-vállalatcsoport számára – mondta lapunknak Bárány Balázs. A VDSZSZ alelnöke közölte, a vasúti egyeztetőbizottság összehívását kezdeményezték a közlekedési tárcánál, ahol ha nem tesznek eleget a kérésnek, illetve ha nem történik érdemi egyeztetés, készek a nyomásgyakorlás alkalmazására. – Ha a kormány továbbra is arrogáns módon, a vasutasok megkérdezése nélkül akarja megvalósítani elképzeléseit, a VDSZSZ tudni fogja, mit kell cselekednie – közölte.
A szakszervezet már korábban egyértelművé tette: a vasút átalakítását célzó koncepció semmiféle, a szolgáltatások fejlesztését célzó szakmai tartalommal nem bír, az előterjesztők csak egy „ingatlanhalmazt” látnak, amit a ciklus végéig el akarnak adni.
Csalódni fog a kormány, ha azt hiszi, hogy a Volán-dolgozók ölbe tett kézzel nézik végig, hogyan teszik tönkre munkahelyüket – jelentett ki lapunknak Dobi István. Akárcsak vasutas kollégái, a Közúti Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének (KKSZ) alelnöke is arról számolt be: hiába fordultak levélben Hónig Péterhez egyeztetéseket kérve, a miniszter válaszra sem méltatta őket. Eközben megszületett a kormányhatározat, amely már a Volán-társaságok átalakítását célzó konkrét végrehajtási ütemtervet, időpontokat, felelősöket is megnevez. – A társaságok átalakítása mellett nem látszanak a működés anyagi, pénzügyi feltételei. Ha ez megvalósul, egy hatvanéves rendszert vernek szét, a kisebb falvakban pedig megszűnne a közlekedés – mondta. Szerinte a kormány terve az, hogy a közszolgáltatás megrendeléséről szóló szerződést 2012-után már nem hosszabbítják meg, így a legyengült Volán- társaságok már nem tudnak versenyezni a külföldi cégekkel. Ha jövő szerdáig nem kezdődik érdemi egyeztetés, a KKSZ elnökségi ülésén dönt a nyomásgyakorlás alkalmazásáról. A kabinet még augusztus elején a szakszervezetek bevonása nélkül döntött a közösségi közlekedés átalakításáról és mintegy hetvenmilliárd elvonásáról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.