Festmények és rajzok százai kerültek haza az idén nyáron Csernus Tibor festőművész (1927– 2007) egykori Párizsi műterméből, sőt a műterem nagy része is: festőállvány, asztalok, kanapé, grafikatároló szekrények, diavetítők, több doboz dia a művekről, illetve a modellekről. Mindezeket a művész örököse az alapítványnak adományozta azzal a feltétellel, hogy egy, a párizsi műterem hangulatát idéző állandó emlékműtermet rendez be belőlük.
Az emlékműterem megnyitásával egy időben nagyszabású kiállítás nyílt a Kogart-házban abból a gyűjteményből, amelyet Csernus Tibor legjelentősebb magángyűjtője, Hubertus V. Sulkowski magyar származású párizsi ügyvéd, évtizedeken át Csernus Tibor műveinek legjelentősebb magángyűjtője és barátja hozott létre. A mintegy negyven alkotásból álló Sulkowski-kollekció ma a legjelentősebb Csernus-gyűjtemény: darabjai közül körülbelül harminc muzeális értékű főmű, amely nélkül komoly Csernus-kiállítást igen nehéz rendezni. A művek többsége az 1980-as, 90-es években készült. Így ez a kollekció adja a legteljesebb képet Csernus nyolcvanas évekbeli, úgynevezett caravaggista korszakáról, illetve a kilencvenes években készült Hogarth-sorozathoz kapcsolódó korszakról. A képek többsége nagyméretű olajfestmény, a többi pasztell, akvarell vagy szénrajz.
(A Csernus-emlékműterem megtekinthető: hétfőtől vasárnapig 10-től 18 óráig. Budapest, Andrássy 108.)
Ilyet is ritkán hallani: a Chelsea edzőjét feldobta az ellenfél gólja
