A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) egyelőre nem ad információt arról, hogy a BKV-hoz hasonlóan érkezett-e feljelentés, illetve vizsgálódnak-e a MÁV-nál történt botrányos végkielégítések ügyében. Megkeresésünk után három nappal a BRFK-nál csak annyit közöltek, várhatóan a jövő héten tudnak tájékoztatni a MÁV-val kapcsolatos nyomozásokról, így például a két éve, a MÁV Cargónál történt, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel foglalkozó eljárásról.
Mint arról lapunk számolt be először: a MÁV-nál úgy alkották meg a menedzserszerződéseket, hogy lehetőség legyen a több tíz, esetenként százmilliós végkielégítés felmarkolására. A rendszer lényege, hogy a nyugdíj előtti „utolsó percben” egyes közép- és felsővezetőknek rendes felmondással felmondtak, így lehetőség nyílt a menedzserszerződésben foglalt horribilis végkielégítés felvételére. Szamos Alfonz volt pályavasúti főigazgató így csaknem kilencvenmillió, Csontos Endre volt forgalmi igazgató pedig mintegy hatvanmillió forintot tett zsebre. 2006. január 1-je óta hat vezérigazgató, illetve vezérigazgató-helyettes munkaviszonya szűnt meg, közülük hárman kaptak tízmillió forint feletti végkielégítést, a legmagasabb összeg 67 484 893 forint volt. A MÁV-nál az elmúlt három évben további harminc vezető állású munkavállaló munkaviszonya szűnt meg, közülük tizenkét esetben történt tízmillió forint feletti kifizetés.
Titkolják. Hét vezető távozott a Magyar Postától 2006 óta, nekik összesen 85 millió forint végkielégítést fizettek ki – közölte lapunkkal korábban a társaság. A cégnél ennél részletesebben nem nyilatkoztak a végkielégítésekről, így nem tudhattuk meg, mennyit kapott Szabó Pál volt vezérigazgató, akit a milliárdos postaibicikli-tender botránya után közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterré tett meg Gyurcsány Ferenc volt kormányfő.
Több helyen is tüntettek Magyar Péter ellen a felháborodott nyugdíjasok