Csak a hivatalos sztrájktárgyalásokon voltam jelen a sztrájkbizottság elnökeként. Olyan jellegű megbeszélésen, amin a szakszervezetek pénzt kértek volna, egy csomaggal pedig juttattak volna Hagyó Miklósnak is, nem vettem részt, és tudomásom szerint más érdekvédők sem – mondta Földényi György arról, hogy BKV-s és munkavállalói források lapunknak egybehangzóan állították: a Földényi által fémjelzett Budapesti Közlekedési Szakszervezeti Szövetség – az úgynevezett gumikerekesek – vezetői voltak ott a nevezett tárgyaláson. Ismert, Balogh Zsolt, a társaság korábbi megbízott vezérigazgatója lapunknak adott interjújában azt mondta, „végül megegyeztünk a sztrájkolókkal, aláírtuk a megállapodást, és ekkor valaki szólt, hogy menjek fel az irodámba. Ott ült pár szakszervezeti vezető, egy-két igazgató, és mondták, rendben, vége a sztrájknak, és most szokás szerint vissza kell juttatni valamennyi pénzt a szakszervezeteknek, és küldeni kell egy csomaggal Hagyó Miklósnak is.”
Informátoraink szerint a 2008-as áprilisi sztrájk során érezhető volt, hogy a BKV-nak szinte jól jön a munkabeszüntetés, amivel öszszefüggésben Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek 18,5 milliárd forintos többlettámogatásért fordultak az államhoz. Forrásaink állították, az említett szakszervezeti vezetők szinte csalódottak voltak, hogy két akció után befejeződött a sztrájk, mivel a közlekedési társasággal „három felvonásban” egyeztek meg. Forrásaink közölték, az ominózus megbeszélés után ugyan pénzt nem kaptak a szakszervezetek, ám pénztermelő lehetőséget igen. A BKV néhány hónappal a sztrájk után jutányos áron bérbe adta a Földényi vezette szakszervezetnek bérbuszflottájának egyik fehér luxus 9900-as Volvóját. A büfével, vécével, audio-video rendszerrel, klímával felszerelt, 49 személyes Volvo turistabuszért igen jutányos árat, havi 130 ezer forint plusz áfát fizet a szakszervezet, s a buszt piaci áron bérbe is adhatja. A jelenleg is élő szerződés értelmében ráadásul a BKV fizeti a lízingelt busz lízingdíját és a biztosítását, sőt még a tárolást is.
Földényi György lapunknak hangsúlyozta: a 2008-as sztrájkban valamennyi ágazat, így metró-, villamos-, HÉV-vezetők is részt vettek, ezért nem lehet azt mondani, hogy az a gumikerekeseknek lett volna érdekük. Szerinte az az állítás sem igaz, hogy a szakszervezetek a „szokásoknak megfelelően” kértek volna pénzt a sztrájk után, hiszen addig csupán egyetlen munkabeszüntetésre került sor 2007-ben. Földényi elismerte, bár valóban nem sokkal a 2008-as sztrájk után jutottak a luxus Volvo-buszhoz, szerinte a két ügy között nincsen összefüggés. – Ha ez így lett volna, akkor a többieknek is kellett kapniuk valamit – jegyezte meg.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!