BKV: pánikban a szakszervezetek

A „gumikerekes” szakszervezeti vezetők voltak ott azon a tárgyaláson, ahol az érdekvédők állítólag pénzt kértek a 2008-as sztrájk után – állították lapunknak BKV-s és munkavállalói források. Földényi György fenntartja: nem vett részt ilyen jellegű megbeszélésen, és arról sincs tudomása, hogy más érdekvédők ezt tették volna.

Bákonyi Ádám
2010. 03. 18. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak a hivatalos sztrájktárgyalásokon voltam jelen a sztrájkbizottság elnökeként. Olyan jellegű megbeszélésen, amin a szakszervezetek pénzt kértek volna, egy csomaggal pedig juttattak volna Hagyó Miklósnak is, nem vettem részt, és tudomásom szerint más érdekvédők sem – mondta Földényi György arról, hogy BKV-s és munkavállalói források lapunknak egybehangzóan állították: a Földényi által fémjelzett Budapesti Közlekedési Szakszervezeti Szövetség – az úgynevezett gumikerekesek – vezetői voltak ott a nevezett tárgyaláson. Ismert, Balogh Zsolt, a társaság korábbi megbízott vezérigazgatója lapunknak adott interjújában azt mondta, „végül megegyeztünk a sztrájkolókkal, aláírtuk a megállapodást, és ekkor valaki szólt, hogy menjek fel az irodámba. Ott ült pár szakszervezeti vezető, egy-két igazgató, és mondták, rendben, vége a sztrájknak, és most szokás szerint vissza kell juttatni valamennyi pénzt a szakszervezeteknek, és küldeni kell egy csomaggal Hagyó Miklósnak is.”
Informátoraink szerint a 2008-as áprilisi sztrájk során érezhető volt, hogy a BKV-nak szinte jól jön a munkabeszüntetés, amivel öszszefüggésben Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek 18,5 milliárd forintos többlettámogatásért fordultak az államhoz. Forrásaink állították, az említett szakszervezeti vezetők szinte csalódottak voltak, hogy két akció után befejeződött a sztrájk, mivel a közlekedési társasággal „három felvonásban” egyeztek meg. Forrásaink közölték, az ominózus megbeszélés után ugyan pénzt nem kaptak a szakszervezetek, ám pénztermelő lehetőséget igen. A BKV néhány hónappal a sztrájk után jutányos áron bérbe adta a Földényi vezette szakszervezetnek bérbuszflottájának egyik fehér luxus 9900-as Volvóját. A büfével, vécével, audio-video rendszerrel, klímával felszerelt, 49 személyes Volvo turistabuszért igen jutányos árat, havi 130 ezer forint plusz áfát fizet a szakszervezet, s a buszt piaci áron bérbe is adhatja. A jelenleg is élő szerződés értelmében ráadásul a BKV fizeti a lízingelt busz lízingdíját és a biztosítását, sőt még a tárolást is.
Földényi György lapunknak hangsúlyozta: a 2008-as sztrájkban valamennyi ágazat, így metró-, villamos-, HÉV-vezetők is részt vettek, ezért nem lehet azt mondani, hogy az a gumikerekeseknek lett volna érdekük. Szerinte az az állítás sem igaz, hogy a szakszervezetek a „szokásoknak megfelelően” kértek volna pénzt a sztrájk után, hiszen addig csupán egyetlen munkabeszüntetésre került sor 2007-ben. Földényi elismerte, bár valóban nem sokkal a 2008-as sztrájk után jutottak a luxus Volvo-buszhoz, szerinte a két ügy között nincsen összefüggés. – Ha ez így lett volna, akkor a többieknek is kellett kapniuk valamit – jegyezte meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.