PR-milliók az MNB-nél

Százmillió forintos nagyságrendben nyújthat kommunikációs szolgáltatásokat a Magyar Nemzeti Banknak az a reklámügynökség, amely korábban egyedüli indulóként nyert meg egy másik, kétmilliárd forintos állami megbízást. Az Insomnia megbízatása a kommunikációs ügynökségek szakmai szervezeténél is kiverte a biztosítékot.

Szabó Anna
2010. 04. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ritka szerencsésnek mondhatja magát az Insomnia reklámügynökség, amely összesen 230 millió forintért kapott megbízást a jegybanktól rendezvényszervezésre és egyéb kommunikációs feladatokra. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) keretszerződése szerint 137 millió forintért rendezvényszervezési munkákat végezhetnek, míg a reklámügynökségi feladatokat a Nonplusultra Kreatív Kft.-vel együtt 103 millió forintért bonyolíthatják egészen 2011 januárjáig. Az MNB sajtóosztálya szerint közbeszerzési eljárással választották ki az Insomniát, a bírálati szempont az ár volt.
Az ügynökség roppant eredményesen indulhatott az utóbbi évek közbeszerzési pályázatain: ügyfelei között szerepel többek között a Magyar Turizmus Zrt., a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. és a Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. is, az egyik legnagyobb megrendelőjük pedig a földművelési tárca alá tartozó Vidékfejlesztési és Szaktanácsadási Intézet (VKSZI). Az Insomnia nevét akkor jegyezte meg a kommunikációs szakma, amikor 2008-ban egyedüli pályázóként indult el – a közbeszerzéseken szintén kiugróan sikeres Mindshare bevonásával – az agrártárca uniós forrásokat népszerűsítő, közel kétmilliárd forint értékű pályázatán, így versenytárs nélkül jutott hozzá a giga megrendeléshez.
Az Insomnia megbízása több szempontból is aggályokat vetett fel: egyrészt irreálisan szigorúak voltak a VKSZI feltételei, amelyek olyannyira leszűkítették a lehetséges pályázók körét, hogy végül nem is merészelt senki más indulni a tenderen. Az intézet ráadásul olyan referenciákat kért a lehetséges indulóktól, amelyekről már a kiírás pillanatában lehetett tudni, hogy egymagában egyetlen ügynökség sem rendelkezik vele. Így csak alvállalkozók bevonásával, konzorcium alakításával vagy referenciavásárlással lehetett biztosítani a kiírás szerinti több száz millió forint értékű uniós pályázati referenciát. (A közbeszerzési törvény akkor még nem tiltotta a referenciavásárlást.) A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége levélben tiltakozott az Insomnia/Mindshare-közbeszerzés ellen, véleményük szerint ugyanis „Magyarország vezető ügynökségei azért maradtak távol a pályázattól, mert a szűrőfeltételeknek nem tudtak megfelelni.” Állásfoglalásukban leszögezték: nem lehet cél egy olyan tender, amelyen az egyedüli indulónak is „nagy leleményességre van szüksége” ahhoz, hogy megfeleljen. Az Insomnia megbízása ráadásul bővíti azoknak a bebetonozott kormányzati külsős megbízásoknak a számát, amelyek az új kormány kezét is évekre megkötik. A VKSZI-megállapodás ugyanis négy évre szól, keretösszegétől pedig akár ötven százalékkal is eltérhetnek. Az állami megbízásokkal kapcsolatban lapunk megkereste az Insomniát is, ahonnan egy hete nem kaptunk választ kérdéseinkre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.