Összesen 812 millió forintot fizetett a Malév a Charter Corporation LLC számára, ám a PwC jelentése megállapította, hogy „a könyvvizsgálat során nem kaptunk teljesítési igazolásokat, amelyek alátámasztanák a szolgáltatás megtörténtét és a kifizetések jogosságát, emiatt nem tudtunk meggyőződni arról, hogy ezek az összegek valós költségként merültek fel a társaságnál 2007-ben”. A légitársaságnál nem válaszoltak azt firtató kérdéseinkre, hogy milyen szolgáltatásért fizettek ki több mint nyolcszázmillió forintot a Charter Corporation LLC-nek, illetve hogy miért nem tudják igazolni a szolgáltatás megtörténtét.
A hatósági bejelentéseket szakszervezetünk küldöttgyűlésének kérésére tettük meg több ezer dolgozó és családtagjaik nevében – mondta lapunknak Csorba Attila. A LESZ elnöke hangsúlyozta, önmagában véve is elfogadhatatlan, hogy a légitársaság nem tud elszámolni közel egymilliárd forinttal, de az ügy különösen vérlázító akkor, amikor a dolgozók évek óta nem kaptak fizetésemelést, miközben egyre többet dolgoznak. A PwC jelentése szerint egyébként a Malév úgy fizetett ki több mint nyolcszázmillió forintot egy bizonyítatlan szolgáltatásért, hogy 2007-ben közel 15 milliárdos üzemi veszteséget termelt, működési cashflowja mínusz 6,3 milliárd, nettó rövid lejáratú kötelezettségállománya pedig 24,2 milliárd forint volt.
Mindazonáltal nemcsak a LESZ, hanem a Hunalpa Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete is megelégelte, hogy a tavaly létrejött 24,4 milliárdos veszteséget a Malév a munkavállalókkal fizettesse meg, ezért kezdeményezte, hogy az Állami Számvevőszék kezdjen vizsgálatot a cég egyes ügyeivel kapcsolatban. A szakszervezet szerint például mintegy négymilliárdos ráfizetést eredményezett a Fokker F–70-es repülőgépek tavalyi kivonása. A Malév csak lízingelte az öt gépet, a Fokkereket viszont újszerű állapotban kellett visszajuttatni tulajdonosuknak, az AWAS Leasing Companynak. A visszaadással járó javítási, karbantartási költségek darabonként 5,1 millió, öszszesen 25,5 millió dollárt, több mint négymilliárd forintot emésztettek fel, noha az AWAS nem sokkal később kétmillió dollárért adta el az egyik Fokkert a Carpatair légitársaságnak.
Újabb helyszínről dobatta ki Magyar Péter a testőreivel a HírTV stábját