Kudarcba fulladt a sokadik kísérlet is, hogy megállítsák a Mexikói-öbölben az olajömlést a mélytengeri kútból, amelynek kitörésgátló szerkezete áprilisban megsérült a Deepwater Horizon fúrótorony felrobbanása után – adta hírül a CNN. A nehéziszap, amellyel a balesetért felelős British Petroleum (BP) megpróbálta eltömíteni a kútfejet, csak ideig-óráig tudott ellenállni az olaj és a gáz nyomásának, s most újra gejzírként tör föl a nyersolaj. A BP ezért robot-tengeralattjáró segítségével próbál fedélszelepet borítani a kútra. Ha a legújabb módszer is csődöt mond, a cég tájékoztatása szerint két kisegítőkutat fúrnak a közelben, de ezek augusztus előtt aligha állíthatók munkába.
Tony Hayward, a BP vezérigazgatója elismerte: az amerikai partok felé tartó olajszennyezés környezeti katasztrófát okozott. Közlése sokkolóan hatott az olajszőnyeghez legközelebb fekvő Louisiana és Florida partvidékének lakóira, pedig csak ezután láttak napvilágot a legújabb adatok a szennyezés mértékéről. Az amerikai kormánynak dolgozó kutatók szerint – a BP becslésével ellentétben – eddig több mint kétszer annyi olaj juthatott a tengerbe, mint az Exxon Valdez tankhajó 1989-es balesete után. Emlékezetes, hogy a zátonyra futott hajóból kiömlő 50 millió liter olaj miatt évtizedek múltán is kimutathatók voltak az élővilágot ért károsodások. Ha a mostani becslés helytálló, a legsúlyosabb környezeti katasztrófával kell szembenéznie az Egyesült Államoknak.

"A hétszentségit neki!" – Kocsis Máté nem hagyta szó nélkül Tseber Roland fenyegetőzését