Gőzerővel folyik a munka az újpesti hajójavító üzemben, ahol egy 1894-ben épült vontató csavargőzös helyreállításán dolgoznak. A császári és királyi időkben a Schoenichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyárban megépített hajó csaknem százhúsz évvel első vízre bocsátása után, a tervek szerint az év végére újulhat meg kívülről, míg a belső munkálatok befejezését 2011 közepére ígérik. A matuzsálem a jövőben termes utasszállítóként szeli majd a Dunát, amelyet bőven volt ideje megismerni.
A Hajóregiszter szerinti Roham (korábbi nevein FK 311, FK Roham, illetve FK Victoria gőzös) 1895-ben tette meg első útját a Ferencz-Csatorna Gőzhajózási Rt. zászlaja alatt. Több mint két évtizeddel később az Atlantica Rt. tulajdonába került, s még abban az évben, 1917. április 10-én éjszaka Hárosnál összeütközött a DDSG Zrínyi gőzössel, amely több halálos áldozatot követelve elsüllyedt. A Victoria viszont úszóképes maradt, s a rövid javítás után Roham néven állították ismét munkába. Első jelentősebb átépítésén a gazdasági világválság idején, 1930-ban esett át a Duna-Gőzhajózási Társaság óbudai gyárában, ahol az elavult hajógépezetet a kor viszonyainak megfelelő modern berendezésekre cserélték. Másfél nyugalmas évtized múltán a vontató a szövetségesek bombázásainak esett áldozatul: ötvenéves korában, 1944-ben Budapesten találat érte és elsüllyedt.
A háború után a hajót sok más társával együtt kiemelték, s a Folyamszabályozó és Kavicskotró Vállalat zászlaja alá helyezték. A hatvanas, hetvenes években az öregedő FK 311 többször javításra szorult, végül 1982. december 31-én üzemképtelenné nyilvánították. Azóta magára hagyatottan rostokolt a Duna számos kikötőjében, mígnem 2009-ben új gazdája bejelentette: utasszállítót készít belőle.

„Még 3,65 millió forint hiányzik” – kilométerek örökbefogadásával segíthetsz te is az agydaganatos Hannának