Újraéled a vasúti közlekedés

Munkatársunktól
2010. 07. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Első körben a korábban szüneteltetésre ítélt Székesfehérvár– Komárom, Zirc–Veszprém, Pápa– Csorna, Karcag–Tiszafüred és Lajosmizse–Kecskemét szakaszokon, összesen mintegy 210 kilométeren közlekedhetnek ismét vonatok július 4-től – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Közleményük szerint a változás ötvenhárom állomást vagy megállóhelyet érint közvetlenül, a nagyvárosoktól a Kecskemét környéki tanyavilágig harminckét település összesen mintegy háromszázötvenezer lakosa választhatja ismét a vasutat úti célja eléréséhez. Az induló menetrendet a minisztérium a hivatásforgalmi igényekhez – iskolába és munkába járáshoz – igazítja. Kezdetben jellemzően napi négy járatpárt használhatnak majd az utasok, ez a szám a jövő évre szóló decemberi menetrendváltással, az addig lefolytatandó kistérségi egyeztetések nyomán változhat.
A tárca mindemellett a szüneteltetett vonalak lépcsőzetes újranyitását tervezi, reményeik szerint az idei év végéig további négy-hat pályaszakaszon állhat vissza a vasúti személyszállítás. A rendkívüli esőzések és árvíz okozta károk különösen Észak-Magyarországon megnehezítik a vonalak újbóli átadását. A Szilvásvárad–Putnok és az Abaújszántó–Hidasnémeti szakaszokon előbb a helyreállítási munkákat kell elvégezni.
Fónagy János, a tárca államtitkára úgy fogalmazott: a vasúti szárnyvonalakon a személyszállítás nem vállalati ügy, hanem olyan társadalompolitikailag fontos közszolgáltatás, amely alapvetően fontos az ország és a vidéken élő emberek számára is. Ráadásul a bezárás előtt túlértékelték a megtakarítási lehetőségeket, mivel alig hozott kiadáscsökkenést a személyszállítás szüneteltetése. Emlékezetes, az MSZP– SZDSZ-kormány a vasút „modernizálása” címén három éve tizennégy mellékvonalon szüntette meg a közlekedést, és további öt vonatpótló buszjáratot állított le. A széles körű társadalmi, politikai és szakmai tiltakozás ellenére tavaly újabb huszonnégy szakaszt zártak be, idénre vonatkozóan pedig további harminc mellékvonal „szüneteltetéséről” döntöttek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.