origo.hu
Halálos vonatbaleset történt Monorierdőnél
Kartelleztek a kontaktlencsegyártók? Titkos információs rendszert sejt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kontaktlencse és ápolószerek forgalmazásában részt vevő vállalkozások 2003 óta zajló piackutatási szolgáltatása mögött. A GVH tegnapi bejelentése szerint versenyfelügyeleti eljárás indult az ügyben, melynek során bejelentés nélküli helyszíni szemlét tartottak a CooperVision Optikai Cikkeket Forgalmazó Kft., a Fotex-Ofotért Optikai és Fotócikk Kereskedelmi Kft., a Johnson & Johnson Egészségügyi és Babaápolási Termékeket Gyártó és Forgalmazó Kft., a Kleffmann & Partner Piackutató Kft. székhelyén, valamint a Novartis Hungária Egészségügyi Kft. CIBA Vision Üzletágának telephelyén. A versenyhivatal gyanúja szerint a cégek információs rendszerei alkalmasak lehettek arra, hogy versenykorlátozó módon összehangolják tevékenységüket.
Kelet-közép-európai társaikhoz hasonlóan a magyar vásárlók háromnegyede alig száz eurót, 28 ezer forintot költ a karácsonyi bevásárlás alkalmával, míg a fejlett európai országokban a vevők alig fele éri be ennyivel – derül ki a GfK- csoport és a Wall Street Journal Europe 16, többségében uniós ország vásárlói szokásait vizsgáló friss felméréséből. A nyugat-európai országokban a lakosság negyede engedhet meg 100 és 250 eurós összeget az év végi költekezésre, míg 28 százalékuk ennél is többet szán szerettei megajándékozására.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a 2007-es utolsó „békeévhez” képest honfitársaink fele kevesebbet költ az idei karácsonykor, s ezzel elmarad az európai átlagtól, hiszen ott a vásárlóknak csak 38 százaléka kénytelen összébb húzni a nadrágszíjat. A tehetősebbek is kevesebben vannak nálunk: míg a fejlett országok polgárainak 15 százaléka engedhet meg nagyobb költekezést, mint három évvel ezelőtt, nálunk ez az arány feleekkora.
A mai életformát jól jelzi, hogy sokan egyetlen rohammal szeretnék elintézni a kellemes/terhes kötelezettséget, ezért bevásárlóközpontokban keresik szeretteik ajándékát, s csak akkor látogatnak el kisebb üzletbe, ha maradt még valaki a listán. Itt nem lógunk ki a sorból, hiszen nálunk is, akárcsak az öreg kontinens átlagában, tízből hatan kezdik a bevásárlást áruházban, szuper- vagy hipermarketben. Kisebb szaküzletbe, butikba, ajándékboltba csak minden ötödik vásárló tér be. Az online beszerzés iránt nagyon bizalmatlanok a magyarok: alig két százalék vásárol webáruházban; Európa egészében ez 5 százalék, de van, ahol a vásárlók tizede vásárol interneten. Ám a kitelepült karácsonyi vásárok, utcai árusok népszerűek hazánkban: a vevők majd tizede szerzi be az ajándékot „az utcán”.
A ruha a legnépszerűbb az egész kontinensen: minden második vevő ezzel kedveskedik. Európában ezt követi a játék, a dobogó harmadik fokára a könyvek kerültek, s alig maradtak le a szépészeti termékek. Nálunk a második helyen a szépségápolási cikkek állnak: minden negyedik magyar vásárol kozmetikumot karácsonyra, míg a bronzérmet a könyvek szerezték meg. A játékok Magyarországon még a dobogóra sem jutottak.
Halálos vonatbaleset történt Monorierdőnél
Repülőgép szerencsétlenség, amilyet még soha nem látott - Nézze meg a videót, úgy sem hiszi el!
Ozzy Osbourne újra drogozik: a felesége elől titkolja visszaesését
Szoboszlai máris reagált Szalai Ádám kinevezésére!
Üvegvisszaváltás: ha így kezeled az automatát, percek alatt végzel az palackokkal!
Magyar Péter Hitler-párhuzama nem más, mint az aljasság kiteljesedése
Koncz Zsuzsa ártó szelleme kísért a baloldalon
Visszatér a Lidl slágerterméke, hónapok után kerül ismét a polcokra
Itt a vége a migrációs paktumnak?
Erről a kispadról is lemaradt Dárdai Pál
Több mint hatmillióan voltak kíváncsiak erre a magyar filmre, Oroszországban ezért imádták Csehovot
A siránkozó balos megmondó emberek több pénzt keresnek, mint egy miniszter
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.