MCC
MCC Feszt: hangot adunk a tehetségnek!

Kartelleztek a kontaktlencsegyártók? Titkos információs rendszert sejt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kontaktlencse és ápolószerek forgalmazásában részt vevő vállalkozások 2003 óta zajló piackutatási szolgáltatása mögött. A GVH tegnapi bejelentése szerint versenyfelügyeleti eljárás indult az ügyben, melynek során bejelentés nélküli helyszíni szemlét tartottak a CooperVision Optikai Cikkeket Forgalmazó Kft., a Fotex-Ofotért Optikai és Fotócikk Kereskedelmi Kft., a Johnson & Johnson Egészségügyi és Babaápolási Termékeket Gyártó és Forgalmazó Kft., a Kleffmann & Partner Piackutató Kft. székhelyén, valamint a Novartis Hungária Egészségügyi Kft. CIBA Vision Üzletágának telephelyén. A versenyhivatal gyanúja szerint a cégek információs rendszerei alkalmasak lehettek arra, hogy versenykorlátozó módon összehangolják tevékenységüket.
Kelet-közép-európai társaikhoz hasonlóan a magyar vásárlók háromnegyede alig száz eurót, 28 ezer forintot költ a karácsonyi bevásárlás alkalmával, míg a fejlett európai országokban a vevők alig fele éri be ennyivel – derül ki a GfK- csoport és a Wall Street Journal Europe 16, többségében uniós ország vásárlói szokásait vizsgáló friss felméréséből. A nyugat-európai országokban a lakosság negyede engedhet meg 100 és 250 eurós összeget az év végi költekezésre, míg 28 százalékuk ennél is többet szán szerettei megajándékozására.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a 2007-es utolsó „békeévhez” képest honfitársaink fele kevesebbet költ az idei karácsonykor, s ezzel elmarad az európai átlagtól, hiszen ott a vásárlóknak csak 38 százaléka kénytelen összébb húzni a nadrágszíjat. A tehetősebbek is kevesebben vannak nálunk: míg a fejlett országok polgárainak 15 százaléka engedhet meg nagyobb költekezést, mint három évvel ezelőtt, nálunk ez az arány feleekkora.
A mai életformát jól jelzi, hogy sokan egyetlen rohammal szeretnék elintézni a kellemes/terhes kötelezettséget, ezért bevásárlóközpontokban keresik szeretteik ajándékát, s csak akkor látogatnak el kisebb üzletbe, ha maradt még valaki a listán. Itt nem lógunk ki a sorból, hiszen nálunk is, akárcsak az öreg kontinens átlagában, tízből hatan kezdik a bevásárlást áruházban, szuper- vagy hipermarketben. Kisebb szaküzletbe, butikba, ajándékboltba csak minden ötödik vásárló tér be. Az online beszerzés iránt nagyon bizalmatlanok a magyarok: alig két százalék vásárol webáruházban; Európa egészében ez 5 százalék, de van, ahol a vásárlók tizede vásárol interneten. Ám a kitelepült karácsonyi vásárok, utcai árusok népszerűek hazánkban: a vevők majd tizede szerzi be az ajándékot „az utcán”.
A ruha a legnépszerűbb az egész kontinensen: minden második vevő ezzel kedveskedik. Európában ezt követi a játék, a dobogó harmadik fokára a könyvek kerültek, s alig maradtak le a szépészeti termékek. Nálunk a második helyen a szépségápolási cikkek állnak: minden negyedik magyar vásárol kozmetikumot karácsonyra, míg a bronzérmet a könyvek szerezték meg. A játékok Magyarországon még a dobogóra sem jutottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.