Fokozott ellenőrzés a Dunán

Bár egyelőre alacsony a Duna vízállása, de a jó idő beköszöntével a hajózási szezon is megkezdődött a folyón. Sokan szállnak vízre motoros kishajóval, csónakkal és egyéb vízi eszközzel ilyenkor, ezért a vízi rendészet is fokozattan ellenőrzi a járműforgalmat, és igazoltatja a kormányosokat.

Vigh Dániel
2011. 05. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hajóstársadalom fegyelmezett, nem jellemző például az ittas vezetés az emberekre, ritkák a kitérési vagy találkozási balesetek is – felelte érdeklődésünkre Tóth Zoltán, a Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság vezetője. – A vízi rendészet munkatársai szinte folyamatosan kint vannak a Dunán és annak mellékágain, összesen 700 folyamkilométernyi szakaszon harminchat motoros hajóval járőröznek. Elsősorban a hajózási szabályzat – a folyami KRESZ – betartatására figyelnek, valamint ellenőrzik a járművek hivatalos dokumentumait, kötelező felszerelését, és természetesen szondáztatnak is – folytatta a rendőr ezredes. A hajólevél állapítja meg, hogy milyen eszközöknek kell a járműben lenni: ilyenek például a horgonyok, a kikötést segítő kötelek, evezők, és a tűzoltókészülék. Az ezredes hangsúlyozta, legtöbbször a mentőmellény hiánya miatt kell megbüntetniük a hajósokat, ugyanis ez kötelező felszerelés, ráadásul a tizenhat éven aluliaknak, valamint az úszni nem tudóknak muszáj viselniük.
– A rendőröknek nincs lehetőségük helyszíni bírság kiszabására, ha szabálysértést tapasztalnak legfeljebb feljelenthetik a vétkest. A maximálisan kiszabható büntetés összege húszezer forint, aminek nincs visszatartó ereje. Természetesen ha ittas vezetőt fognak a rendőrök, akkor a hajós jogosítványát azonnal elvehetik, és ebben az esetben akár százezer forintos pénzbírságot is kiszabhatnak az illetőre. Ilyenkor a kormányost átszállítják a hatósági csónakba, majd a legközelebbi biztonságos helyre vontatják a járművet, azután vért vesznek a vétkestől. Nem jellemző azonban az ittasan hajózás, évi öt-hat ilyen ügyről beszélhetünk; halálos baleset tavaly nem volt – tette hozzá. Tóth Zoltán kiemelte, a Margit híd felújítási munkálatai miatt csak a pesti ágon lehet az átjáró alatt közlekedni, a folyó budai ága ezen a szakaszon nem hajózható, ezért fokozott figyelemre és a táblák, fényjelzések iránymutatásának megfelelő közlekedésre kéri a hajósokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.