Gyerekbaleset miatt perelik a Tescót

Be akarja perelni a Tescót az a család, amelynek nyolc hónapos gyermeke még tavaly szenvedett súlyos balesetet az áruházlánc budaörsi hipermarketében, miután a bevásárlókocsi felborult a benne ülő gyermekkel. Kiderült, a kocsi hibás volt, mégsem vonták ki a forgalomból. A Tesco időhúzással próbál kibújni a felelősség alól, emiatt a fogyasztóvédelem megbüntette az áruházat.

Vass-Gabay Dorka
2011. 06. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem egyéves huzavona után perre számíthat a Tesco, miután egyik Pest megyei üzletükben koponya- és kulcscsonttörést szenvedett egy nyolc hónapos fiú. A négyfős család legkisebb tagját a Tesco egyik bevásárlókocsijának gyereküléses részébe tették, a csecsemő már biztosan tudott ülni. Az anya éppen fizetett a pénztárnál, az apa pakolta vissza a kocsiba az árut, amikor nagy csattanást hallottak, majd a gyermek sírását. A bevásárlókocsi az oldalára dőlt a benne ülő gyerekkel együtt. A szülők ekkor vették észre, hogy a kocsi hibás, jobb első kereke kiesett. – Az áruházi dolgozók közül sokan látták a balesetet. Mikor leültettek, és a kezembe adták a félig ájult fiamat, egy árus odasietett, és mondta, hogy a múlt héten is történt egy hasonló eset – mondta a fiú anyja.

*

Állítja: amikor a férje behozta a kocsit, még megvolt mind a négy kereke, valószínűleg a vásárlás közben eshetett ki, amikor már volt a kocsiban áru, ami kiegyenlítette a súlyt. – A gyereket azonnal a Heim Pál Gyermekkórházba vittük, ahol röntgent, ultrahangot, CT-t csináltak. Kiderült, hogy a balesetben Máté 3,5 centiméteres koponyatörést szenvedett – idézte fel a történteket az apa. A fiút és anyját felvették a kórházba, az ott eltöltött idő alatt a gyermek elkapott egy hányásos vírust is, amely miatt újra infúzióra kellett kötni, majd belázasodott. – Az esetleges tüdőgyulladás kizárására tüdőröntgent csináltak, amelyen látható volt a kulcscsont, így kiderült: az esés következtében a fiunknak eltört a kulcscsontja – emelte ki az édesapa.
Miután a gyermek rendbe jött, a család – jogi képviselőjén keresztül – tavaly augusztusban felszólító levelet küldött a Tescónak a kárigény rendezésére. A Tesco a levélre nem reagált, mondván, a szóban forgó levél „elkeveredett”, a munkatárs, aki átvette, már nem dolgozik náluk. A válaszadás elhúzódása miatt a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az áruházra 2011 márciusában százezer forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki. Az üzletlánc ezután bekérte a gyerek orvosi leleteit, majd 2011. május 31-én – azaz csaknem másfél esztendővel a káresemény után – az alábbi lekezelő választ adta: „a társaság álláspontja szerint egy 8 hónapos gyerek még nem képes arra, hogy önállóan üljön egy bevásárlókocsiban”.
– Mielőtt bementünk az áruházba, először olyan gyerekkocsit kerestünk, amibe bele lehet fektetni egy gyermeket, végig is mentem a pénztárakon, és az utolsó pénztárost kérdeztem meg, van-e ilyen kocsijuk, de azt mondta, hogy ilyet ők nem tartanak – mondta a gyermek édesanyja. Hozzátette: a hagyományos bevásárlókocsik elején fel van tüntetve, hogy gyermek szállítására alkalmasak, a gyermek korát nem megjelölve, így rendeltetésszerűen használták a kocsit. – A gyermeket nem azért érte a baleset, mert nem tudott ülni a bevásárlókocsiban, hanem mert a kocsi hibás volt, és felborult – mondta. A Tesco válaszában azt is írta: a gyerek sérüléseiért a hozzátartozókat is felelősség terheli, ezért a cég a kártérítési igényt nem tartja megalapozottnak.
A család szeretné elérni, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló eset Magyarországon, ezért fordultak a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez, illetve úgy tervezik, büntetőfeljelentést is indítanak ismeretlen tettes ellen foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt. Veres Csaba, a család jogi képviselője kifejtette, a szülőket mélységesen felháborítja a Tesco hozzáállása, hiszen a cég semmilyen együttműködési vagy segítő szándékot nem mutatott eddig, ezért döntöttek úgy, perre viszik a másfél évvel ezelőtt történteket.
Egy lapunk által megszólaltatott független jogi szakértő a cég által megfogalmazott kifogásokra úgy reagált: a gyerekülés és a gyerek kora sincs összefüggésben a balesettel, hiszen kiváltó oka a hibás bevásárlókocsi volt. Jeles Judit hozzátette, a kocsi a Tesco üzletkörébe tartozó eszköz, amiért a cégnek kell vállalnia a felelősséget. Ezenkívül a szülők felelőtlen magatartására sem hivatkozhat a cég, hiszen nem egy hibátlan, hanem egy hibás kocsi borult fel.
Lapunk szerette volna megtudni a Tesco álláspontját, de a cég a folyamatban lévő egyeztetések miatt nem kívánta kommentálni a történteket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.