Az 1970-es években az amerikai lakosság harmada gondolta úgy, hogy a hadsereg biztosíthat számára hosszú távú karriert és megélhetést. Ez az arány mára 10 százalék alá csökkent – erről a tényről az amerikai sajtó számolt be az utóbbi napokban, magyarázatot adva arra, hogy a soha véget nem érő afganisztáni és iraki háborúk miatt odahaza egyre népszerűtlenebb amerikai hadsereg vezetése az internetes közösségi médián keresztül igyekszik újoncokat toborozni. A hadsereg toborzásért felelős részlegének vezetője, Benjamin C. Freakley vezérezredes a The New York Timesnak nyilatkozva elmondta, a mai fiatalság nem figyel már a televíziós reklámokra, ezért az interneten – a Facebookon, a Twitteren vagy a YouTube-on – próbálják felhívni a figyelmet a katonai szolgálat lehetőségeire.
A hadsereg saját internetes honlapján és Facebook-oldalán megtekinthető például az a mozifilm-előzetes, amely egyszerre népszerűsíti a hadsereget és a mozikban nemrég bemutatott, 160 millió dollárból készült szuperhősfilmet, az X-Men: Az elsők című alkotást, amelynek költségeibe a hadsereg is beszállt. Az X-Men különleges, természetfeletti képességekkel megáldott (megátkozott), génhibás emberek kis csoportjáról szól, akik társadalmi kirekesztettségük ellen küzdenek. Mint a reklámkampányhoz készült videóban is látható, a katonákat ezekkel a különleges, gondolatolvasó, alakváltó lényekkel igyekeznek párhuzamba állítani. „Hősök: közönséges emberek, akik rájöttek, különleges dolgokra is képesek. Egyedi képességeikkel és erejükkel igazi elitcsapatot alkotnak. (…) Több, mint egy egyenruha. Lehetőség arra, hogy még annál is nagyobb dolgoknak légy a részese, mint amikről valaha álmodtál” – mondja az amerikai filmelőzetesekből ismert mély férfihang, miközben súlyzókat emelő, tisztelgő, jókedvű amerikai katonákról, illetve az X-Men hőseiről készült képsorokat láthatunk. Egyes amerikai sajtóorgánumokban megjelent kritikus nyilatkozatok máris felhívták a figyelmet a hadsereg kampányának ellentmondására: mint írják, magában az X-Men: Az elsők című filmben is szerepelnek amerikai katonák, akik ugyan hűségesek és elkötelezettek, de agyatlan, gondolkodni nem képes, a politikai osztályt teljes mértékben kiszolgáló embereknek ábrázolják őket.
Az amerikai hadsereg korábban az Amerika kapitány nevű képregényhőst állította a hazafiasság szolgálatába. A Marvel képregénykiadó hazafias reklámjai közül a legemlékezetesebb az Amerika kapitány 1941. márciusi belépője. A képregény borítóján a nemzeti lobogóba öltözött mintakatona, Steve Rogers az Egyesült Államokat épp lerohanni akaró Adolf Hitlert vágja pofon a nácik titkos támaszpontján.
A hadsereg népszerűsítése érdekében az amerikaiak a lövöldözős számítógépes játékok piacát is célba vették: 2002 óta több játék is megjelent az Amerika hadserege című sorozat részeként. A játékok elkészítését teljes mértékben az amerikai kormány finanszírozta, mindegyik ingyen letölthető az internetről. A Boston Globe napilap értékelése szerint az Amerika hadserege játéksorozat a szórakoztatáson kívül pontos képet ad az amerikai katonák kiképzéséről, élethűen ábrázolva a hadszínteret.

Elmarad a keddi hídfoglaló demonstráció – a Kúria helybenhagyta a rendőrség tiltását