Kiépül az egységes segélyhívó rendszer

A jövő év végétől mindössze két országos központ fogadja majd a 112-es számra érkező segélyhívásokat. A jelenlegi, nagyon rossz eredménnyel üzemelő rendszer fejlesztésére ötmilliárd forintot költenek.

Bodacz Péter
2011. 06. 25. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megszületett a kormánydöntés a 112-es telefonszámon elérhető segélyhívó rendszer kiépítéséről, így a tervek szerint a jövő év végétől a legkorszerűbb igényeknek megfelelő infokommunikációs rendszer segíti a tűzvédelmi, a rendvédelmi és az egészségügyi riasztások minél gyorsabb célba érését. Ennek értelmében – fejtette ki tegnapi sajtótájékoztatóján Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkára – az új rendszer életbe lépésével fokozatosan megszűnik a 104-es, a 105-ös és a 107-es hívószám. A 112-es már öt éve hívható, de valójában csak időveszteséggel tud segítséget kérni a bajba jutott; a rendőrségi központokba érkező segélyhívást ugyanis a közvetlenül is tárcsázható szervekhez kapcsolják tovább. Mint Nyitrai elmondta, az új rendszerben egy miskolci és egy szombathelyi központ kétszáz diszpécsere fogadja majd az ország bármely pontjáról befutó hívásokat. A bejelentéseket a néhány pontosító kérdésre adott válaszokkal kiegészítve egy úgynevezett intelligens adatlapra rögzítik, amely azonnal megjelenik a mentők, a rendőrség és a tűzoltóság megyei rendszerében. Az új hálózat képes lesz a hívó fél helyének pontos meghatározására, adatkeresésre és arra is, hogy megmondja, melyik a helyszínhez legközelebb lévő, riasztható mobilegység. – Az előző kormányok mulasztásait pótolni kell, hiszen baj esetén minden perc számít – fogalmazott az államtitkár. – A rendszer kiépítésére a múlt heti kormánydöntés szerint ötmilliárd forintot különítettünk el. A megvalósítás részleteit egy másik kormánydöntés fogja rögzíteni, az azonban biztos, hogy nyílt közbeszerzéses eljárásban választják ki a kivitelezőt.
Hatala József országos rendőrfőkapitány kiemelte: ha az egyik központtal probléma történne, a rendszer akkor is tökéletesen és zavartalanul tud működni. Mint mondta, azért rendőrségi objektumokban alakítják ki az állomást, mert így garantált annak őrzése és működtetése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.