Megszületett a kormánydöntés a 112-es telefonszámon elérhető segélyhívó rendszer kiépítéséről, így a tervek szerint a jövő év végétől a legkorszerűbb igényeknek megfelelő infokommunikációs rendszer segíti a tűzvédelmi, a rendvédelmi és az egészségügyi riasztások minél gyorsabb célba érését. Ennek értelmében – fejtette ki tegnapi sajtótájékoztatóján Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkára – az új rendszer életbe lépésével fokozatosan megszűnik a 104-es, a 105-ös és a 107-es hívószám. A 112-es már öt éve hívható, de valójában csak időveszteséggel tud segítséget kérni a bajba jutott; a rendőrségi központokba érkező segélyhívást ugyanis a közvetlenül is tárcsázható szervekhez kapcsolják tovább. Mint Nyitrai elmondta, az új rendszerben egy miskolci és egy szombathelyi központ kétszáz diszpécsere fogadja majd az ország bármely pontjáról befutó hívásokat. A bejelentéseket a néhány pontosító kérdésre adott válaszokkal kiegészítve egy úgynevezett intelligens adatlapra rögzítik, amely azonnal megjelenik a mentők, a rendőrség és a tűzoltóság megyei rendszerében. Az új hálózat képes lesz a hívó fél helyének pontos meghatározására, adatkeresésre és arra is, hogy megmondja, melyik a helyszínhez legközelebb lévő, riasztható mobilegység. – Az előző kormányok mulasztásait pótolni kell, hiszen baj esetén minden perc számít – fogalmazott az államtitkár. – A rendszer kiépítésére a múlt heti kormánydöntés szerint ötmilliárd forintot különítettünk el. A megvalósítás részleteit egy másik kormánydöntés fogja rögzíteni, az azonban biztos, hogy nyílt közbeszerzéses eljárásban választják ki a kivitelezőt.
Hatala József országos rendőrfőkapitány kiemelte: ha az egyik központtal probléma történne, a rendszer akkor is tökéletesen és zavartalanul tud működni. Mint mondta, azért rendőrségi objektumokban alakítják ki az állomást, mert így garantált annak őrzése és működtetése.
Üldözte a párját a férfi, mert nem bírta feldolgozni a szakítást