Hanna, avagy az egyfős elit alakulat

A génmódosított szuperlányt a vadonban anyja halálának megbosszulására trenírozzák: Hanna egyszemélyes, titkos ügynököket meghazudtoló elit alakulattá válik. A Hanna – Gyilkos természet valószínűtlen akciótörténet remek főszereplővel.

Kárpáti György
2011. 07. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Se szerik, se számuk a bosszútörténeteknek a közelmúltban, ráadásul valóban jók is készültek, a Kill Billtől az Oldboyig, így egy olyan filmnek, mint a Hanna – Gyilkos természet más szempontból kell nagyot szólnia. Feltehetőleg tisztában volt vele a rendező, Joe Wright is, aki Hollywood egyik legújabb tehetsége lett az olyan Oscar-jelölt irodalmi adaptációinak köszönhetően, mint a Vágy és vezeklés vagy a Büszkeség és balítélet. A Hanna merész és nehéz választás volt, ám a direktor bízott a korábban a keze alatt pallérozódott és mindössze 13 évesen Oscarra jelölt Saoirse Ronan tehetségében és különleges karakterében – nem volt elhamarkodott a megelőlegezett bizalom.
A Hanna egyszerű történetében egy fiatal lány a vadonban extrém körülmények között él apjával, aki egészen különleges nevelési módszerekkel készíti fel csemetéjét egy eljövendő nagy feladatra. A fegyverforgatásban, harcművészetekben, nyelvekben jártas tinédzsert nem utolsósorban lelkileg is megedzette atyja, hasonlóan a hadsereg különleges alakulataihoz. Az élő fegyver egyetlen feladata a bosszú anyja gyilkosán. Hanna pedig elindul, s különleges utat jár be Marokkótól németországi céljáig. Ez alatt az idő alatt a főszereplő Saoirse Ronan egyszerre rideg és kíméletlen, valamint riadt és magányos, kavarognak benne az elnyomott gyerekkor és a koravén gondolkodás érzései. A fiatal színésznő kifejezetten hitelesen ábrázolja a meghasonlott lányt, gesztusnyelve ráadásul évtizedes rutint meghazudtoló. Wright filmjét az akciójelenetekben a videojátékokhoz hasonlóra formálta, mind a zene, mind a kameramozgások, mind a szereplők mozgása ezt igyekszik imitálni, amitől nemcsak különleges hangulata, de egyúttal élvezetes stílusa is lesz a filmnek. A rendező jó ütemérzékkel azt is felmérte, mennyi van az egyszemélyes történetben, s jó arányérzékkel adagolta a drámát és az akciót. Bár a Hanna lezárása meglehetősen suta lett, a film összességében jó kis nyáresti élmény.
(Hanna – Gyilkos természet – színes, amerikai–angol–német film, 111 perc, 2011. Rendező: Joe Wright. Forgalmazó: InterCom.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.