Meggyőző minőségű autót gyártani manapság szinte csak pénz kérdése, hiszen minden cég rendelkezésére áll az iparágban felhalmozott tudás és beszállítói kör. Olyan autót azonban a legnagyobb márkák sem ráznak ki a kisujjukból, amely tömegcikk létére egyszerre tud vonzó és funkcionális lenni. A Hyundai Santa Fe minden korábbinál magasabb fokozatba kapcsolt, és sorban mutatja be a piac aktuális kihívásaira reagáló újdonságait.
A márka európai csúcsmodellje, a Santa Fe minden szempontból világszínvonalat képvisel, egyedül a neve nem cseng elég jól ahhoz, hogy a prémium-riválisokkal is versenyezhessen.
Tudták ezt jól a dél-koreaiak, így két kategória közé lőtték be a méreteit, a BMW X3-asnál nagyobb, az X5-ösnél kisebb, de a képeken és a valóságban is hatalmasnak tűnik. Ebben nagy szerepe van a formatervének is, amely úgy feltűnő, hogy nem hivalkodó, modern, mégis konzervatív. Talán annyi kritika érheti a tervezőket, hogy miközben az orrát karakteresre rajzolták, a hátulját már kissé sablonosan fejezték be.
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD 8AT
Fotó: Hilbert Péter – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks
Dicséretes, hogy hátat fordítottak az ázsiai ízlésvilágnak, és inkább a számunkra sokkal befogadhatóbb amerikai stílusból vettek át hatásos elemeket, majd az egészet a saját képükre formálták. A kidolgozott részletekkel feldobott külsőhöz méltó utastér mászás nélkül, kényelmesen elérhető, fontos, hogy az ajtó ráhajlik a küszöbre, így nem lesz sáros a lábunk. A jó arányérzékkel tervezett, funkcionális belső mára a Hyundaiok egyik legvonzóbb része, a Santa Fe azonban egy kis extra eleganciával teszi teljessé a képet.
Letisztult formákat, nívós anyagokat látunk magunk körül. Nagyok az üvegfelületek és a tükrök, jó a kilátás, kényelmes az ülés, ideális méretű és vastagságú a kormány. Bár a bal oldalon elhelyezett gombokat (pl. 4WD Lock, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő) kissé kitakarja, példás az ergonómia.
Szépen formázták a különböző kapcsolókat, melyek puhán működnek és hiánytalanul rendelkezésre állnak, a fontosabb funkciók közül semmit sem kell az egyébként szintén ízlésesen beépített érintőképernyőn keresztül kezelni. Utóbbi jobb oldali gombjai ugyan kissé távolra kerültek, ez pusztán egy kis nyújtózkodást kíván a sofőrtől, cserében szinte minden elérhető információ a szélvédőre vetített kijelzőre kerül, többek között a holttérfigyelő és a rádióállomás aktuális állapotáról is tájékoztat, de a sebességkorlátozásokról és a navigáció utasításairól is értesülhetünk.
A nagyméretű digitális kijelzőből és analóg visszajelzőkből álló műszeregység menüje és a központi rendszer is logikus, könnyen áttekinthető és jól kezelhető.
A 360 fokos kamerarendszer ebben az autóban is hasznos extra, képalkotása átlagos, színvonalasabb a francia gyártók rendszereinél, de nem éri el a német prémiummárkák minőségét.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Tisztaságmánia – Audi A6 55 TFSI e quattro teszt
Elhivatottan villanyosítja kínálatát az Audi, a lágyhibrid után ezúttal a konnektorossal bővült az A6-os választéka – írja az automotor.hu.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.