Megjött a Kia harapós tanulmánya, a GT4 Stinger

A Kia felfedte kétajtós kupé tanulmányának bájait Detroitban.

Kenéz Tibor
2014. 01. 16. 16:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nemrég még rejtélyes képeken felsejlő élményautó bizony legalább annyira vadítóra sikerült, ahogyan azt az előzetes alapján sejthettük. A gyáriak elmondása szerint az új formanyelv kulcselemeit úgy találták ki, hogy arról egyből felismerhető legyen a márka és az autó. A 4,29 méter hosszú, 188 centiméter széles és mindössze 1245 milliméter magas modell sziluettje egyszerű, de mégis erőteljes. A többrétegű, fehér szegéllyel ellátott első légbeömlő a lehető legmélyebben helyezkedik el, hogy megfelelő hűtést biztosítson a motornak.

A hűtőrács mellett az autó orrán függőleges LED-es lámpatestek találhatóak, melyek haragos tekintetet biztosítanak a Stingernek, miközben mellettük a levegő akadálytalanul zúdulhat be az első kerekekhez, ezzel biztosítva a fékek hűtését. A mélyen lévő orrtól a hosszú motorháztető emelkedve ér el a kabinig, miközben a szélesen terpesztő első kerekek ívéhez alkalmazkodik.

 

Az autó háta is hasonlóan egyszerű, ám mégis izgalmas formákat követ, melyet jól mutatnak a LED-es lámpák, a kétoldali kipufogó kivezetés és az üveg betétek.

A belső tér sportautósan puritánra sikerült. Miközben az áttetsző A oszlopok miatt a sofőrnek közel 270 fokos kilátása nyílik az úttestre, nincs is más feladata, mint azt figyelni, és a lapított aljú kormányt, a mögötte lévő váltófüleket és az alumínium pedálsort gyűrve kiélvezni a lapos sportkupé nyújtotta élményeket. Természetesen csúcstechnológia vesz körül minket a kabinban is, és míg a középkonzolon mindössze egy aprócska kijelző található kevés kezelőszervvel, addig a vezető előtt egy óriási fordulatszámmérő köré csoportosulnak a főbb műszerek.

A meghajtásról egy kétliteres közvetlen-befecskendezéses turbós erőforrás gondoskodik, melyből a tanulmány esetében 315 lóerőt csiholtak ki a mérnökök, mely nem meglepő, hiszen Optima versenyautójukban ugyanebből a motorból 400 lóerőt okoskodtak ki a mérnökök. A 20 colos kerekekkel, hátsókerékhajtással és 52:48-as első-hátsó súlyelosztással rendelkező koncepció így minden bizonnyal valódi élményautó lehetne, amennyiben gyártásba küldené Kia.

Ezt pedig mi csak támogatni tudjuk, hiszen igazán jól jönne már a vérfrissítés az elérhetőbb élményhajhászok szegmensének. Kíváncsian várjuk, mi sül ki ebből a próbálkozásból – információink szerint a koreaiak komoly terveket szőnek a sportosításra vonatkozóan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.