A közlemény szerint a Cargo értékesítéséből befolyó pénzt a MÁV hitelek törlesztésére és műszaki, technológiai fejlesztésre fordítja, amely a munkavállalók munkavégzési körülményeit és az utazási feltételek javítását szolgálja. „A MÁV nem osztogatja szét a privatizációs bevételek egyetlen fillérjét sem, mint ahogy nem osztja szét a munkavállalók között a felhalmozott veszteségeket, a kamatokat, a megrongált vasúti berendezések kárának költségeit sem” – áll a közleményben.
A vasúttársaságok nem tudják kielégíteni a plusz 10 százalékos bérkövetelést sem, mivel a közlemény szerint az eddig megajánlott 6,9 százalékkal együtt ez már 16,9 százalékos bérfejlesztést jelentene. A sztrájk esetén nyújtandó elégséges szolgáltatásokkal kapcsolatban a vasúttársaságok azért nem fogadták el a VDSZSZ javaslatát, mert a kevesebb vonattal, illetve a kisebb, két-két órás idősávval nem megoldható az a minimális szolgáltatás, amit az utasok joggal elvárnak, vagyis a szakszervezeti javaslat csökkentett menetrendjével éppen a rendszeres napi utazók – az iskolába és munkába járók – nem érnék el úti céljukat.
A MÁV és a VDSZSZ képviselői hétfőn délelőtt tizenegy órakor folytatják a tárgyalásokat – olvasható a vasúttársaság közleményében. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak – a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak. A hét végi egyeztetéseken sem a szakszervezet bérköveteléséről, sem pedig az elégséges szolgáltatásról nem sikerült megállapodni, ezért a VDSZSZ úgy döntött, hogy hétfőn három órától folytatják a sztrájkot.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.