A világháló felzárkózott a tévé mellé

A magyar lakosság 41 százaléka internetezik rendszeresen, 30 százaléka gyakran olvas online híreket, a felnőttek 13 százaléka az internetről értesül először a vezető hírekről – derült ki az Index és a Forsense közös felméréséből, amelynek eredményét pénteken tette közzé a portál.

MNO
2008. 07. 18. 10:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A rendszeresen internetezők között az internet hírforrásként felzárkózik a teljes lakosságban vezető televízió mellé – állapították meg a május első felében ezer ember megkérdezésével, véletlenszerűen kiválasztott reprezentatív mintán végzett felmérés alapján. Hozzátették, hogy – miközben a lakosság 41 százaléka netezik rendszeresen, azaz legalább hetente egyszer – minden kilencedik felnőtt az interneten keresi a leggyakrabban a híreket; ez utóbbiak többsége számára már elsődleges hírforrásnak számít az online média.

A teljes mintában 100 megkérdezett közül 71-en állították, hogy naponta egy óránál többet tévéznek, 74-en a nyomtatott médiára napi harminc percnél kevesebbet szánnak, míg 62 százalékuk úgy nyilatkozott: egyáltalán nem, vagy negyedóránál kevesebbet internetezik. A világhálót használók fele azonban napi egy óránál többet tölt az információs szupersztrádán.

Az internetezők között az internet hírforrásként felzárkózik a televízió mellé. A rádióból és a nyomtatott sajtóból történő tájékozódás gyakorisága nem változott számottevően, az interneté erőteljesen nőtt, a televízióé pedig kicsit csökkent. Míg a teljes lakosság körében az emberek csupán 30 százaléka tájékozódik gyakran az interneten, ez az internetezők között már 64 százalék, miközben a televízióból gyakran tájékozódók aránya 78-ról 65 százalékra csökkent.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.