Az okostelefonunkon egy applikáció segítségével megvesszük a havi BKV bérletet, amely egyetlen QR kód. Ha első ajtónál kell felszállnunk a buszra, trolira, az ajtónál a kódot egy leolvasó elé tesszük, amely így egy jól felismerhető animációt generál a telefon kijelzőjén, ez alapján állapítja meg a vezető, hogy érvényes-e a bérletünk. Az azonosító animáció járatonként, sőt minden járaton bizonyos időközönként is változik, hogy ne lehessen hamisítani. Ez nem a jövő, Budapesten már ma is így közlekednek, akik a mobiljegyet választják.
Miért jobb a mobil?
– A fiatalok számára már természetes, hogy mindent a mobiljukon keresztül intéznek, ha egy szolgáltató nem kínál ilyen lehetőséget, könnyen átmennek a konkurenciához – mondta a Magyar Nemzetnek Veres Mihály, a BKK számára a Közlekedési Mobiljegy elnevezésű alkalmazást kifejlesztő Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Vezérigazgatója. – A felhasználók között sok a bizonytalan, és van egy szűk réteg, amely teljesen elutasítja a mobilos vásárlást. Őket igyekszünk megnyerni a jövőben, és hozzáteszem, könnyebb a dolgunk, mint másfél évvel ezelőtt, mert a járványügyi helyzet alatt jelentősen nőtt például azoknak az időseknek a száma, akik a papír alapú helyett az online bérletet választották. A fertőzéstől való félelem, úgy tűnik, erősebb volt, mint a mobilos vásárlással szembeni fenntartások – fogalmazott.

A nemzeti mobilfizetési rendszer 2014-ben jött létre azzal a céllal, hogy egységesítse az olyan szolgáltatások rendszerét és díjszabását, mint a parkolás, a közösségi közlekedés, az autópálya-matrica vásárlás. A rendszerbe ráadásul kisebb szolgáltatók is be tudnak csatlakozni, és ezt meg is teszik: parkolóházak, helyi közlekedési szolgáltatók például. A fizikai üzemeltetést a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. végzi. Mobil közlekedési jegyet először a ferihegyi repülőtérről induló 100E buszjáraton használtak, majd ennek sikere nyomán kezdték használni országosan a helyi és helyközi közlekedésben.
– A mobilos jegyértékesítés egyszerűen olcsóbb, mint automatákat kihelyezni, ami rendkívül eszköz- és szervizigényes – mondta a vezérigazgató. Hozzátette: a jövő mindenképpen a mobil fizetésé, persze muszáj más lehetőséget is kínálni, hiszen nem mindenkinek van mobilja, vagy nem használja vásárlásra, tehát kizárólagos módszer egyelőre nem lesz.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!