A BKK szerint minden rendben van a közösségi közlekedés biztonságával

A fővárosi cég egy kutatásra hivatkozva közölte, nincs itt semmi látnivaló, az utasok döntő többsége ugyanis elégedett a közösségi közlekedésen tapasztalható közbiztonsággal.

2024. 08. 14. 8:33
Budapest. a 4-es 6-os villamos vonalán uralkodó állapotok. Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az önkormányzati választás kampányában és a nyári uborkaszezonban is komoly vitákat okoztak a budapesti közösségi közlekedésen tapasztalható állapotok. Vitézy Dávid korábbi főpolgármester-jelölt továbbra is kiáll a BKK-rendészet szükségesség mellett, míg a Karácsony Gergely vezette főváros és a BKK továbbra is elzárkózik a tervtől. 

Éppen ezért lapunk kérdéseket intézet a BKK felé, azt szerettük volna megtudni, hogy miként garantálják a közösségi közlekedésen utazók biztonságát. Többek között arra voltunk kíváncsiak, hogy a járművek hány százaléka van bekamerázva, milyen szabályok szerint kell testkamerát viselnie a szolgálatban lévő jegyellenőröknek, és BKK-rendészet hiányában hány személyt foglalkoztat a szolgáltató, akik a rend fenntartásáért felelnek. 

A BKK a válaszában kiemelte, a jelenlegi járműállomány hetven százaléka bekamerázott az új járművek beszerzésének köszönhetően, és minden további új beszerzésnél feltétel a kamera megléte, így a BKK az új járművek érkezésével folyamatosan növeli a fedélzeti kamerával rendelkező járművek arányát.

Azonban számos olyan vonal van a fővárosban, amelyen továbbra is kizárólag a régi, be nem kamerázott villamosok közlekednek. Ilyen többek között a belvárosban közlekedő 47-49-es és a 2-es villamosok vonala is. A BKK ugyanakkor magabiztos, és egy közvélemény-kutatással igyekszik bizonyítani, hogy továbbra is minden a legnagyobb rendben van a közösségi közlekedésen. 

A 2023-ra vonatkozó, háromezer fő megkérdezésével végzett reprezentatív kutatás szerint az ügyfelek kilencven százaléka elégedett vagy nagyon elégedett a biztonsággal a közösségi közlekedés vonatkozásában

 – emelte ki a lapunknak küldött válaszában a BKK, majd hozzátették, a válaszadók leginkább a járműveken elhelyezett kameráktól érzik magukat biztonságban, a biztonsági őrök jelenléte 32 százalékukat nyugtatja meg, míg a veszélyt jelző gomb megnyomásának lehetősége harminc százalék számára fontos.

Azonban azt nem közölték, hogy a kamerák a fent említettek szerint a járművek harminc százalékában továbbra sincsenek telepítve, biztonsági őröket pedig csak elvétve lehet találni a közlekedési eszközökön. 

A testkamerák bevezetését és az első ajtós felszállási rend kiterjesztését többen szeretnék, mint a vészjelző gomb bevezetését a BudapestGO applikációban

– írta a BKK, reagálva Vitézy Dávid kampányban tett javaslatára, miszerint nyugati mintára a BudapestGO applikációt egy segélyhívó gombbal kellene ellátni. 

A testkamerák viselését illetően meglepő válaszok érkeztek a BKK-tól, ugyanis kiderült, a jegyellenőrök jelenleg még nem viselnek testkamerát. 

Társaságunk azonban ilyen eszközök beszerzésén is dolgozik a jegyellenőrök és a BKK Biztonsági Szolgálat munkatársai részére

– állítja a BKK. Mindezt annak ellenére, hogy a közlekedésszervező már 2021-ben teszteltette ezeket az eszközöket a jegyellenőrökkel. Akkor a BKK azt állította, céljuk, hogy az eszközzel elejét vegyék az ellenőröket érő sorozatos támadásoknak. Azonban úgy tűnik, hogy több mint három év sem volt elegendő a szervezetnek ahhoz, hogy rendszeresítse ezeket az eszközöket. 

Lapunk a BKK Biztonsági Szolgálatával, illetve annak létszámával kapcsolatban is kérdéseket tett fel a cégnek. Arra voltunk kíváncsiak, hogy hány személyt foglalkoztat a BKK ilyen formában. A válasz meglepő.

Jelenleg öt vagyonőri akciócsoport-egység van szolgálatban minden nap 6.00 és 22.00 között, valamint három egység 22.00 és 6.00 között

– írta a BKK. Ez a számokban azt jelenti, hogy nappal a főváros 4631 megállójába és 2300 útnak induló járművére mindössze öt, éjszaka pedig három egységet lehet egy időben kivezényelni! Mindeközben a BKK saját adatai szerint egy átlagos napon 3,3 millió utazást bonyolít le.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.