Eddig lehet kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt

A tizenkét kérdéses online konzultációban többek között az akciókkal történő „trükközésekről”, az online csalásokról, az ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos tapasztalatokról és a légiutasjogok szigorításáról várják az emberek véleményét. Mindezeket figyelembe fogják venni a szabályozások átalakításánál.

Forrás: MTI2025. 04. 23. 12:52
illusztráció Fotó: Hegedűs Márta
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még egy hónapon keresztül lehet kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt – hívta fel a figyelmet Nyitrai Zsolt. A miniszterelnök főtanácsadója szerdán Budapesten elmondta: a kormány a közéleti munkáját a párbeszédre alapozza, a döntések előtt kikéri az érintett társadalmi csoportok véleményét, és azt lehetőség szerint beépíti a szabályozásba. Eddig már közel húsz alkalommal tartottak konzultációt – tette hozzá.

Budapest, 2025. április 23.Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója (j) és Sára Botond főispán, Budapest Főváros Kormányhivatala vezetője a fogyasztóvédelmi konzultációról tartott sajtótájékoztatón Budapest Főváros Kormányhivatalában, a XIII. kerületi Teve utcában 2025. április 23-án. Május 23-áig lehet kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt a fogyved.kormany.hu oldalon.MTI/Máthé Zoltán fogyasztóvédelmi konzultáció
Még egy hónapon keresztül lehet kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Az online konzultációban 12 kérdésben várják az emberek véleményét, többek között az akciókkal történő „trükközésekről”, az online csalásokról, az ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos tapasztalatokról és a légiutasjogok szigorításáról – ismertette Nyitrai Zsolt. Majd jelezte: a fogyasztóvédelmi konzultáció esetében is összegzik a véleményeket, és azokat figyelembe veszik a szabályozás átalakításánál. A konzultáció után sem kerül le a napirendről a fogyasztóvédelem, mert mindenkit érint – tette hozzá.

A fogyasztóvédelem nem szolgál mást, mint az emberek biztonságát, a családok védelmét, a tisztességes vállalkozások támogatását

– emelte ki. Hozzátette: az a fogyasztó, aki felkészült és tisztában van a jogaival, sokkal tudatosabban vásárol a hétköznapokban.

Az is fogyasztóvédelem, amikor a kormányzat fellép azokkal a kereskedőkkel szemben, akik extraprofitot akarnak felhalmozni, ezért is vezették be az árréscsökkentést, amely hatékony és eredményes intézkedés – jelezte a főtanácsadó. Hozzátette: rövid idő alatt több mint nyolcszáz termék ára csökkent, átlagosan 18 százalékkal, de van, amelyik ötven százalékkal.

Sára Botond főispán, Budapest Főváros Kormányhivatala vezetője arról beszélt: a kormányhivatal fogyasztóvédelmi ellenőrzéseinek lényege, hogy visszaszorítsák a kereskedők tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatát, rákényszerítsék őket a tisztességes tájékoztatásra, illetve a fogyasztók érvényesíthessék az őket megillető jogaikat. A kormányzat az elmúlt időszakban megemelte a fogyasztóvédelmi bírság összegét a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat visszaszorítása és a fogyasztói jogok érvényesülése érdekében – emlékeztetett. 

Sára Botond jelezte: bíznak benne, hogy a panaszbejelentések száma azért emelkedett ebben a évben, mert megnőtt a bizalom a fogyasztóvédelmi hatóság iránt.

 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Hegedűs Márta)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.