– Meghallgathatnák legalább a civileket, az őket támogató sajtót – írta közösségi oldalán tett üzenetében Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Javaslatuk: visszaadni az elvett sávot az autóknak, és biciklisáv ne legyen a járdákon. – Higgadt, józan megoldáskeresés, igazi párbeszéddel, szakmai alapon. Jön a hűvös, kevesebb lesz a kerékpáros, van idő – javasolta Fürjes Balázs a Karácsony Gergely vezette fővárosnak, akik a nagy felháborodást keltett körúti kerékpársávokat egyszerűen átvezették a járdákra, balesetveszélyes szituációk lehetőségének a kialakulását okozva.
A Magyar Nemzet is foglalkozott a Karácsony Gergely főpolgármester által megvalósított kerékpársávok útvonalának a járdára való átvezetésével. Mint írtuk: a járda megosztása a gyalogosok és a biciklisek között számos konfliktus és veszélyes helyzet előidézője lehet. A KRESZ egyértelműen kimondja, hogy a járda a gyalogosoké, amit a kerékpárral közlekedők csak bizonyos esetekben használhatnak.
Fürjes Balázs lapunknak adott interjúban leszögezte: a főpolgármesternek azt javasolták, hogy lássa be, a körúti sávlezárás, a forgalmi sávok elvétele az autósforgalomtól több bajt csinál, mint amennyi előnnyel jár.
– Kértük, a tanévkezdésre szüntesse meg a sávlezárásokat, adja vissza az elvett sávokat, mert káosz lesz, feleslegesen nagy dugókat okoz a döntésével. Azt is kértük, ne bélyegezzék meg azokat, akik munkába járáshoz, munkavégzéshez, a családi élet szervezéséhez autót használnak. Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek az államtitkár. Fürjes hozzátette: olyan, mintha a sávlezárásból presztízskérdést csinálna a főpolgármester.
– Senkire nem hallgat, senkivel nem áll szóba. Pedig a vezetői nagysághoz az is hozzátartozik, hogy a döntéshozó belátja, ha tévedett, és kijavítja a hibát. Ez egy jó vezetőt nem gyengít, hanem erősít. A budapestiek érdeke, hogy a mindennapos nagykörúti, Üllői úti forgalmi káosz megszűnjön. Október közepe és április között, hidegben, esőben, hóban alig fogják használni a kerékpársávokat, bízom benne, hogy felülkerekedik a józan ész – szögezte le Fürjes.
A balesetveszélyes kerékpársávokkal kapcsolatban megszólalt a Magyar Autóklub is. A szervezet jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér az M1 Ma reggel című műsorában elmondta, nem lehet másképp értékelni a fővárosi önkormányzat intézkedéseit, mint az autósok elleni hadjáratként.
– Az Élhető Budapest projekt elvileg egy jó dolog, nem a mostani vezetés találta ki, de azt nem egyoldalúan a gépkocsi-üzembentartók hátrányára kellene megvalósítani – tette hozzá. Kovács Kázmér szerint nincs egy átfogó, komplex terv: több párhuzamos intézkedés történt, amely bosszúságot okoz az autósoknak.
– A Nagykörúton áprilisban felére csökkentették a forgalmi sávok számát, amit a tiltakozások hatására megpróbáltak korrigálni egy rossz helyett egy másik rossz döntéssel – mondta el véleményét a szakértő. Az adásban elhangzott, hogy a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke már tavasszal arról beszélt, hogy hatalmas káosz várható az iskolakezdésre, ha maradnak a kerékpársávok. Ez be is igazolódott, hiszen hatalmas dugók voltak a tanév első napján.
Kovács Kázmér egy korábbi, a Hír TV-nek adott nyilatkozatában úgy fogalmazott: „Vannak idős emberek, vannak beteg emberek, vannak olyanok, akik sokat közlekednek a városban, vannak, akik az agglomerációból érkeznek, vannak, akiknek csomagot vagy egyéb dolgot kell magukkal vinni, ami miatt megint csak nem lehet a kerékpáros megoldást választani. Nem értem, hogy miért nem lehet elfogadni a józan kritikákat ezekkel a felvetésekkel szemben.”