Kudarcos baloldali vezetés Újpesten

A Momentum nem a sikeres önkormányzati munkára építi majd a választási kampányát. Ennek az az egyszerű oka, hogy nincsenek sikereik. A kezdeti lelkesedés fél év alatt kifulladt, az ígért eredmények elmaradtak, a rátermettség hiányából fakadó tehetetlenséget pedig fokozza az, hogy a liberális párt teljesen Gyurcsány pártjának felügyelete alá került – írja az Origo. Rámutatnak: Déri Tibor momentumos polgármester lobbiereje kevésnek bizonyul ahhoz, hogy fővárosi forrásokat szerezzen Újpestnek.

2020. 06. 20. 15:29
null
Déri Tibor kerületi vezető a DK-s Varju László társaságában Forrás: Facebook
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pozícióhoz jutó momentumos politikusok a tisztségeikkel járó előnyöket élvezik, és a barátaikkal is igyekeznek bőkezűen megosztani azt – mutatja ki az Origo. A lap Újpestet vette górcső alá, ahol a Déri Tibor vezette önkormányzat működése illusztrálja a Momentum általános politikai kudarcát.

Az októberi választások után Újpest gyakorlatilag leállt, amióta Déri Tibor személyében új polgármester került az élére. Az építkezéseket félbehagyták, az elbontott, régi szocreál üzletsor helyén új szolgáltatóház épülne, de a betonalapból már több mint fél éve csak a fémcsövek merednek az ég felé, arra várva, hogy egy nap valaki megszánja a tájsebet és folytatódnak a munkálatok.

Az Origo riportjából kiderül: minden úgy maradt, ahogy azt Wintermantel Zsolt előző polgármestertől Dériék megörökölték, semmihez nem nyúltak hozzá. A kerületi kassza az egyetlen kivétel, azt gyakran látogatják a baloldali koalíció tagjai.

„Újpest lakói hét hónapja várják izgatottan, hogy a momentumos polgármester és ellenzéki csapata mire költi azt a kilencmilliárd forintos plusz költségvetési forrást, amivel az előző városvezetés átadta a hivatalt”– mondta Ozsváth Kálmán önkormányzati képviselő az Origónak. Hozzátette: egy dolog már biztosnak látszik, nem közútfejlesztésre fogják elkölteni a rendelkezésre álló pénzeket. Újpest jelenlegi vezetéséből egyszerűen hiányzik az akarat a felújítások elvégzéséhez, a polgármestert nem érdeklik a közutak állapotát érintő materiális kérdések. Ezt talán a fővárosi döntéshozók is érzik, szerinte ez lehet az oka annak, hogy Újpest a fővárosi útfelújítási programból is kimarad.

A lap fővárosi forrásból úgy értesült, hogy Déri lobbiereje még ahhoz is gyenge, hogy a baloldali vezetésű fővárostól pénzt és támogatást tudjon szerezni a kerületnek.

Korábban egészen más volt a főváros és Újpest viszonya. Az elmúlt kilenc évben Újpest legfontosabb és legforgalmasabb útszakaszait felújította az önkormányzat. Csak néhány fontos utat említve: megújult a Görgey, a Fóti, a Farkaserdő, az Aradi, az Erdősor, a Tél, a Berda József, a Sporttelep, a Leiningen utca, a Rózsa utca és a Nádor utca déli szakasza. Az Árpád út pedig ideiglenes burkolatot kapott, hogy addig is tisztességesen lehessen közlekedni rajta, amíg el nem kezdik a tervezett végleges és teljes felújítást. Az ideiglenes megoldást az indokolta, hogy a metrófelújítás alatt a kieső metrójáratokat pótlóbuszok helyettesítették, a megnövekedett buszforgalom pedig tönkretette az Árpád út burkolatát.

Tarlós István és a közlekedésmérnök végzettségű Wintermantel Zsolt az István út és a Pozsonyi utca felújításáról is megállapodtak. A tervezés már régen elkezdődött, a projekthez minden elő volt készítve, az előző polgármester az 1,8 milliárd forintos forrást is megszerezte ahhoz, hogy az utat rendbe tegyék. Az István út és annak folytatása, a Pozsonyi út az egyik fő közlekedési tengelye Újpestnek, a felújítása már régen váratott magára. Lassan olyan állapotúvá válik, mint a Görgey Artúr utca volt a Demszky-érában. Abban az időben a Görgey utca a legrosszabb állapotú fővárosi utak top 3-as mezőnyében szerepelt, igazi autógyilkosként tartották számon az újpesti sofőrök.

Az Origo hangsúlyozza: a korábbi megállapodást megörökölte Karácsony Gergely és Déri Tibor is, már csak neki kellene fogni a munkálatoknak, hogy több autótengely ne törjön el, amikor az István útra kanyarodik a gépkocsivezető. A felújítást az előző vezetés 2020-ra ütemezte be, Wintermantel Zsolt kész megvalósítási terveket, engedélyeket és pénzt hagyott az utódjára. Mindössze meg kellett volna fogni a lapát nyelét.

A portál arról is ír: az István út–Pozsonyi utcai tengely az egyik legjelentősebb útszakasza Újpestnek. A kertváros irányából és a környező lakótelepekről gyűjti össze a forgalmat úgy, hogy két villamos és sok autóbuszjárat közlekedik rajta. Érinti Újpest-központ metróvégállomást, keresztezi az Árpád utat, óriási autóforgalmat bonyolít le, biztosítja a környező lakosság gyalogos közlekedését és összeköti Újpestet Angyalfölddel – mondta el lap érdeklődésére Ozsváth Kálmán.

A fideszes önkormányzati képviselő egyszerűen nem érti, hogyan engedhette el Déri a már előkészített, megtervezett és az 1,8 milliárd forintos támogatással biztosított felújítást. Mindemellett Tarlós István és Wintermantel Zsolt megállapodtak a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbításáról is, a kiviteli terveinek elkészítése megkezdődött, azonban a folytatáshoz szükséges pénz is kikerült a fővárosi költségvetésből, Déri Tibor nem létező lobbierejének köszönhetően. Mint írják: nagy kérdés, hogy Karácsony Gergely tesz-e lépéseket a metróépítés ügyében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.