Abszurd intézkedést leplezett le a Fidesz–KDNP Miskolcon

A baloldali vezetés rollerrel és biciklikkel javítana a tömegközlekedés gondokon a városban.

Bajusz Gábor és Hollósy András, Miskolc Forrás: Fidesz, Miskolc
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miskolci tömegközlekedésben bekövetkezett az, amire senki nem mert gondolni. A városban járatsűrítések helyett elektromos rollerekkel és biciklikkel akarják javítani a káoszos tömegközlekedést

– jelentette ki kedd délutáni sajtótájékoztatón a Fidesz–KDNP helyi frakciószóvivője. Hollósy András felháborodott azon, hogy a városvezetés szerint a kétkerekű eszközöket a buszok és villamosok helyett is lehet majd használni. A politikus kiemelte: a közgyűlési határozatban ugyanis a városi közlekedés alternatívájaként szeretnék kínálni ezt a lehetőséget a miskolciaknak. – Az elképzelés alapvetően jó is lehetne, ha éppen csak turisztikai célokat szolgálna, de nem hisszük, hogy szakadó esőben, fagyban és hóban ez lenne a közlekedési alternatíva a busszal és villamossal szemben. Egyáltalán nem életszerű az, hogy idős, beteg emberek így közlekednének az orvosi rendelőbe vagy a gyógyszertárba, vagy családanyák az óvodába és a bölcsődébe – fogalmazott Hollósy András.

A Fidesz városi alelnöke és önkormányzati képviselője úgy tudja, hogy a jelenlegi kerékpáros infrastruktúrára akarják ráépíteni az e-roller hálózatot. Bajusz Gábor szerint ez azért problémás, mert a mostani kerékpárutak is sok esetben balesetveszélyes gócpontokon át haladnak a városban, és az e-rollerek szabályozása sem tisztázott még.

– Turisztikai célzattal elfogadható lenne a rollerek megjelenése, de addig, ameddig például Miskolctapolcán veszélyes gödrök és mély kátyúk tátonganak, vagy ameddig a mögöttünk látható buszmegállóban továbbra is balesetveszélyes a térburkolat, nem tartjuk biztonságosnak és életszerűnek közlekedési alternatívaként – mutatott rá Bajusz Gábor.

Hollósy András kiemelte: azt kérték és kérik a városvezetéstől, hogy állítsa vissza a 2019. október előtti közlekedési állapotokat Miskolcon, mert akkor még gyakran és időben jártak a buszok, illetve a villamosok, most pedig ritkán és akadozva. A közgyűlési indítványukat azonban leszavazták, és helyette a rolleres közlekedéssel álltak elő.

Az elmúlt három évben a miskolci tömegközlekedés országosan is hírhedtté vált a negyvenszázalékos járatritkítás, az óránként közlekedő és esetenként kimaradó buszjáratok, a bliccelők jeggyel történő jutalmazása, a menetrend gyakori változtatása, Magyarország legdrágább vonaljegyének és Közép-Európa legdrágább diákbérletének bevezetése, az akadozó wifi és légkondicionáló szolgáltatás és a zsúfolásig tömött járatok miatt

– hangsúlyozta Hollósy András. A politikus szerint a baloldali városvezetés megbukott, és alkalmatlan Miskolc és a városban élők képviseletére.

Borítókép: Bajusz Gábor (jobbra) és Hollósy András (Fotó: Fidesz, Miskolc)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.