Idén is kiderült, melyik autógyártó éri a legtöbb pénzt

Csak a lista élén álló, eleve erős márkák tudták megőrizni jó pozíciójukat a Top 100-as listán.

Forrás: origo.hu2020. 10. 28. 16:16
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén is kiadta a világ száz legértékesebb márkáját tartalmazó listáját az Interbrand – írja cikkében az Origó.

A koronavírus-járvány miatti, lezárásokkal teli küzdelmes második negyedév után ugyan kezdenek magukra találni az autógyártók, a visszaesés így is drámai mértékű.

Csak a lista élén álló, eleve erős márkák tudták megőrizni jó pozíciójukat a Top 100-as listán. A Tesla két év távollét után tért vissza a listára.

Ahogy 17 éve mindig, továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autógyártó cége, de nyolc százalékot veszített értékéből. A Mercedesnél három, a BMW-nél négyszázalékos volt a visszaesés.

Fotó: Pexels

Meglepő, milyen autók népszerűsége nőtt ugrásszerűen a világon

A hálózatról tölthető hibrideké a leggyorsabban növekvő piac az öt legnagyobb európai autógyártó-piacon.

A PwC üzleti tanácsadó és könyvvizsgáló vállalat érdekeltségébe tartozó Strategy& piackutató és tanácsadó cég kedden publikált tanulmánya alapján az öt legnagyobb nemzeti autópiacon 146 ezer plug-in hibrid autó kelt el az év első kilenc hónapjában Európában, 316 százalékkal több, mint 2019 azonos időszakában.

Az öt legnagyobb európai autópiacon, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában az év első kilenc hónapjában abszolút számban a hálózatról nem tölthető hibrid autókból kelt el a legtöbb az elektromos autók közül, összesen 386 ezer. Az eladások növekedése azonban az egy évvel korábbihoz képest „mindössze” 97 százalékos volt.

Teljesen elektromos autóból 179 ezer kelt el az öt piacon, 121 százalékkal több, mint az előző évben. A belső égésű motoros autók érékesítése csökkent a mostani krízisévben.

Fotó: Pexels

Az öreg autók aranykora következik

A hazai és a nemzetközi autópiaci fejlemények azt eredményezik, hogy a használtautó import kevésbé esik vissza, mint az új autók forgalmazása. Az európai példák is azt mutatják, hogy az elektromos meghajtásra való áttérés miatt az idősebb, olcsóbb autók forgalma erősödik.

Idén szeptemberben 11 916 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami az előző hónaphoz képest 23 százalékos növekedést jelent, tavaly szeptemberhez viszonyítva ugyanakkor továbbra is tíz százalékkal marad el.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.