A nyár végi bejelentés óta, hogy csaknem nyolcszáz fő elbocsátását és a Lőrinci Hengermű termelésének megszüntetését tervezi a Dunaferr, folyamatosan szerepel a hírekben a magyar acélgyártás egykori fellegvárának bizonytalan jövője. A múlt héten azért került a figyelem középpontjába, mert Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter váratlanul – egy nappal a megbeszélések kezdete előtt – lemondta a magyar–orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság moszkvai ülését. A múlt péntekre tervezett tárgyalások egyik súlyponti kérdése lett volna a Dunaferr megszerzése. Legalábbis erre utal, hogy a Napi.hu értesülése szerint a bizottsági ülés témájaként a magyar kormány a Dunaferr Zrt. további sorsát, illetve az Oroszország esetleges magyar államkötvény-vásárlását javasolta, míg az orosz fél a Malévben ragadt 120 millió eurónyi Vnyesekonombank követelésről, a paksi atomerőmű felújításában való orosz részvételről, a Déli Áramlatról, illetve a 2020-as orosz világkiállítási pályázat magyar támogatásáról szeretett volna egyezkedni.
Hogy pontosan miként képzeli a magyar kormány a Dunaferr megmentését, azt nem tudni, de az biztosnak tekinthető, hogy létezik egy olyan szakmai befektető, amelyik hajlandó lenne megvásárolni az oroszok részesedését a cégcsoportban – jelentette ki a Magyar Nemzetnek egy piaci elemző. – Ehhez persze az orosz fél eladási hajlandóságára is szükség van. Miután egyes üzemegységek veszteségesek, minden bizonnyal nem lenne ellenére a tulajdonosoknak, ha megszabadulhatnának a Dunaferrtől. De fennáll annak a lehetősége is, hogy az eladás feltételéül szabnák, szülessen megegyezés a Malévban ragadt követelés rendezéséről. Talán azért hiúsult meg a találkozó, mert még nem kristályosodott ki a Dunaferr-rel kapcsolatos magyar álláspont – hangsúlyozta a lap forrása.
További részletek a Magyar Nemzet hétfői számában