Ronald Alsop újságíró, a millenniumi generáció kutatója, miután számos helyen tartott vállalatvezetők és fejvadászok számára előadásokat, arra a következtetésre jutott, hogy a világ fiataljai között több a hasonlóság, mint a különbség, ha a közösségi médiát, a szülői gondoskodás jellegét, az önbizalmat és a célokat nézzük. Millenniumi generációnak az 1980 és 2000 között született korosztályt nevezi a szakirodalom, ők napjainkban lépnek be a munkaerőpiacra, és 2020-ra várhatóan a munkavállalók felét teszik majd ki.
Alsop példaként említi, hogy egy Olaszországban tartott kerekasztal-beszélgetés során is megdöbbentő volt számára, hogy az olasz emberierőforrás-menedzserek észrevételei mennyire hasonlítottak az amerikai munkáltatók tapasztalataihoz ezzel a korosztállyal. Az egyik igazgató például arra panaszkodott, hogy az alkalmazottak még alig kezdenek el dolgozni, már a következő lehetőségre koncentrálnak. Egy másik vezető arról beszélt, hogy a cégének speciális képzést kellett tartania a problémamegoldásról, mert ezen alkalmazottak életében korábban mindig a szülők voltak a problémamegoldók.
Hasonlóságok tehát vannak, de Alsop arra jutott, mégsem helyes, ha a munkáltatók azt gondolják, hogy ezek a jelenségek univerzálisak, a vezetőknek tisztában kell lenniük a különbségekkel is. Az ezredfordulós generáció általában nagyon el tud merülni a különféle technikai kütyük használatában, de az Accenture tanácsadó cég 2010-es vizsgálata szerint a kínai fiatalok sokkal több időt töltenek más nemzetekhez képest a virtuális világban, legyen szó munkáról, vagy akár a szabadidő eltöltéséről. A kutatás egyúttal azt is kimutatta, hogy ez a 20-as és 30-as évei elején járó korosztály Indiában, az Egyesült Államokban és Kínában sokkal nagyobb hangsúlyt helyez arra, hogy a választott munkáltatónál mennyire biztosított számukra a csúcstechnológiához való hozzáférés.
Sok tehát a közös tényező, de országonként jelentős különbségeket lehet felfedezni – erősíti meg Melissa Bailey, egy marketinggel foglalkozó tanácsadó cég, az Universum munkatársa is. A vállalatoknak tudomásul kell venniük, hogy ez a generáció nem fog minden egyes országban egyformán viselkedni, ezt pedig a munkáltatóknak is figyelembe kell venniük. Az Egyesült Államokban és Kanadában a biztos munkahely fontosabb karriercél, mint más országokban – derül ki a tanácsadó cég üzleti főiskolai hallgatók körében végzett vizsgálatából. Indiában és Kínában az átlagnál kevesebben mondják azt, hogy a versengés és intellektuális kihívás a legfontosabb, míg Japánban a diákok viszonylag kis százaléka vágyik arra, hogy vezető vagy vállalkozó legyen. A legtöbb európai diák közben – különösen a franciák, a spanyolok és az olaszok – nemzetközi karrierre áhítozik.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!