Ítéletre vár a Közgép

Hamarosan kiderül, indulhat-e a társaság közbeszerzéseken.

Gyöngyösi Balázs
2015. 11. 27. 6:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ságiné Márkus Anett vezette testület második nekifutásra is közel három órán át tanácskozott az építőipari vállalat beadványáról. A társaság célja, hogy a testület semmisítse meg a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozatát, amely évekre eltávolítja a megrendelésektől. A tét óriási, hiszen hamis adatközlés miatt három évre tiltották el a közbeszerzési pályázatoktól a Simicska Lajos érdekeltségébe (és lapunk tulajdonosi körébe) tartozó céget. Az ügy szálai július 17-ig nyúlnak vissza, a mostani eljárásban már alperesként érintett KDB ekkor utasította el a Közgép jogorvoslati kérelmét: e szerint a cég Győr–Gönyű kikötőfejlesztésre tett ajánlata hiába volt a legolcsóbb, kizárták, mert az abban megjelölt, Szása II. és Szása III. nevet viselő hajók nem feleltek meg az előírt paramétereknek.

Több tucat érdeklődő volt tegnap is az ülésteremben, ahol tanúként hallgatták meg a Közgép közbeszerzési igazgatóját. Pálffy Tibor minden kérdésre egyértelmű választ adott, a felperes jogi képviseletét vezető Sárvári Tamás ügyvéd is tisztán és világosan érvelt, szemlátomást mégsem közeledtek az álláspontok. A szerb minisztérium tájékoztatásán alapuló álláspontjuk szerint a hajók méretét csak és kizárólag a hajóbizonyítványban szereplő adatok alapján lehet meghatározni. Ennek értelmében a Szása II. és III. területe is nagyobb a kért 500 négyzetméternél, előbbié 502,66, utóbbié pedig 508,76 négyzetméter, nem pedig 452,67 és 467 a rámpák figyelembevétele nélkül. A Közgép képviselői nyomatékosították, ez nem a laterális, hanem a vízszintes felület metszete, minden olyan területet tartalmaz, amely lehetővé teszi a munkavégzést. Szerintük a vízügyiek által korábban bemutatott rajzok általános tervrajzok voltak, a származásuk is bizonytalan, így nem hitelt érdemlők. Jogi bohózatba csöppentek az érdeklődök, a szerb nyelv és a hajózási szabályzat ismeretén túl a Magyar Értelmező Kéziszótár használata is felvetődött. Két hét múlva így is jön az ítélet. Ha a Közgép igazát mondják ki, a társaság visszatérhet a közbeszerzési ringbe, ha nem, másodfokon folytatódhat az ügy.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.