Nem feltétlenül fedez a biztosítás, ha még nem frissítették

Aki nem vizsgálja felül időről időre a szolgáltatási szerződést, ráfizethet, ha kár éri.

Magyar Nemzet
2020. 10. 11. 10:47
null
Még a csokkal lakást vásárlóknak is maradtak extra kiadásaik Fotó: Bach Máté
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a lakosság nagyobb része gondoskodik az otthona védelméről lakás- és vagyonbiztosításokkal, közülük minden negyedik viszont nem kezeli tudatosan a régebben kötött szerződését. Ez azért előnytelen, mert így lemaradnak az időközben a biztosításuk mellé bevezetett pluszszolgáltatásokról, illetve azok fedezetéről.

Az sem biztos, hogy kedvező számára, ha egy friss káreseményt az egykori szerződéskötéskor jellemző vagyoni helyzete szerinti paraméterekkel kívánja rendezni az ügyfél. A többség egyszerűen nincs tisztában vele, hogy nem kőbe vésett örök dokumentum az eredeti szerződés, van lehetőség az aktualizálásra, hiszen a biztosítók partnerek abban, hogy megerősítsék az ügyféllel a kapcsolatukat.

Elég egy nyári vihar, és komoly károkkal kell szembenézzen a fogyasztó MTI/Varga György

A tapasztalat az, hogy a saját zsebre menő, információhiányos fogyasztói magatartásra akkor derül fény, amikor olyan káresemény történik, amely nincs benne a biztosítóval kötött megállapodásban, de kiegészítésként már jó ideje hozzá lehetett volna íratni a havonta fizetett szolgáltatáshoz. Ennek híján viszont a régi, jól ismert ügyfélnek sem tudnak segíteni a fedezeti csomagján kívül eső kár enyhítésében.

Ezekre is rámutat a Groupama biztosító legújabb, reprezentatív felmérése, amely megállapítja: akiknek pedig eleve nincs lakásbiztosításuk, legkésőbb egy csőtörés, beázás, üvegtörés vagy sérüléssel járó baleset, például a gyakori csonttörés, -repedés után rádöbbennek, hogy jobban jártak volna, ha kötnek legalább egy alapszintű biztosítási szerződést.

Megtépázhatja a gondozatlan tetőszerkezetet az erős szél is, ilyenkor jól jön a szakértői és a pénzügyi segítség. Fotó: MTI/Vajda János

A legsűrűbben előforduló károk helyreállításához pedig elsőként fordulnak a biztosítóhoz: a felsorolt esetekben a cégek az idén eddig összesen több mint ötmilliárd forint kártérítést fizettek ki az ügyfeleiknek. A verseny eközben nem áll meg, a biztosítók gyakran frissítik a szolgáltatásaikat, vagyis a háztartások alapvető érdeke néhány havonta ránézni a meglévő szerződésekre.

Az óvatosság uralkodott el: sokan lakásfelújításba kezdtek a tavaszi kijárási korlátozás alatt, emiatt meglepte a Goupama szakértőit, hogy a lakásbiztosítási ügyekben viszont csak a töredékük állt neki intézkedni.

Pedig nemcsak az ingatlanban történt értékjavító változás, átépítés tornászhatja fel a meglévő biztosítási fedezetet, hanem például a szerződéskötés óta vásárolt műszaki berendezések, bútorok is növelhetik az összeget. Jelentős lehet a szükségszerű frissítéssel érintettek köre, mivel például a felmérés minden negyedik válaszadója jelezte, hogy tavasszal vásárolt értékes elektronikai cikkeket otthonra, a legtöbben a digitális tanuláshoz vagy a home office-hoz.

Nem mindegy, hogy egymaga néz-e szembe a lakásban keletkezett kár javítási költségeivel a tulajdonos. Fotó: Magyar Nemzet

A biztosító aláhúzza: az otthon végzett kisebb átalakítások, teljes lakásfelújítások, ingóságok beruházásai, nagyobb értékű tartós eszköz beszerzése a szerződésnél növelhetik az otthon értékét. Mielőtt meglepődnénk, a biztosítónál érdemes utánajárni kármentes időkben, mi a módja a szerződések frissítésének – szól a szakértői tanács.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.