Mazuri-tavi repülőnapok hidroplán kísérettel

A nyár a hidroplánok szezonja, augusztus első hétvégéjén a lengyel Mazuri-tavakon rendeztek repülőnapot, ahol két és fél hidroplán emelte az esemény fényét.

Dr. Varga Sándor
2013. 08. 16. 6:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyik tó melletti szárazföldi füves repülőtér volt a gyülekező és kiindulópont, ahol különböző sportrepülőgépek, cseh Red Bull kisgépes kötelék, helikopterek és egy DC-3 utasszállító mellett néha kerekeken egyszerre három hidroplán is parkolt a füvön.

 

Vízi repülőtér vitorlásokkal, nézőhajókkal

A hidroplánok közül kettő vízre szállt, és a vízi repülőtér végében néha kikötötték őket a közönség legnagyobb örömére.

 

A képen jól látható a szervezés koncepciója. Míg a közönség egyik része hűsöl a vízben, addig másik része a vízről motorcsónakokkal, nézőhajókkal és vitorlásokon közvetlen közelről nézheti a hidroplánok fel- és leszállását.


Sajnos az idén csak egy Mi-2 régi helikopterrel mutattak be mentési gyakorlatot, tavaly sokkal attraktívabb volt a lengyel haditengerészet hidroplán helikoptere.

 

 

Van, amikor egy kétéltű hidroplán csak a fűről, szárazföldről repülhet, mert nem tudja biztonságosan behúzni a kerekét a csónaktestbe, vagy a pilótának éppen lejárt a vízirepülő szakszolgálati engedélye. A képen látható SeaBee emiatt árválkodott a gyepen, miatta írtam a két és felet.

 

A kétszemélyes Piper PA-18 Super Cub legendás repülőgép, az eredetije öregebb, mint a Catalina. A képen egy replika, ami azt jelenti, hogy az eredetit másolták le, de modernebb anyagokkal.

 

A másik hidroplán a legendás Beaver, ami a DeHavilland kanadai repülőgépgyár szintén több mint ötven éves terméke, rengeteg repül még belőle a világon, sajnos Európában csak néhány. Láttuk egy példányát két hete egy osztrák tavon, vagy az amerikai pilótatalálkozón. Székezésétől függően maximum hét személyes lehet.

 

 

Az elmúlt években azt lehet tapasztalni, hogy szinte az egész világon nem él meg önállóan egy nagyobb volumenű hidroplántalálkozó. Talán csak az oroszoknál Gelendzhikben, akik a jet hidroplánt is gyártják.

 

A Mazuri tavakon is hívtak sok más repülőgépet bemutatóra, itt egy kép a cseh Red Bull kisgépes kötelékről, akiknek nagy sikerük volt.

Két érdekességet hagytam a a végére. Azért a Piper hidroplánnal reklámozták plakátokon és interneten a találkozót, viszont nem volt elegáns, hogy a tűzoltó imitációt a tavak felett egy kerekes géppel mutatták be.


Ha tetszett a cikk, keressék a blogot új Facebook-oldalunkon, ahol naponta frissülnek a hidroplános hírek, de bázisunk továbbra is a Vízirepülés.hu oldal marad. Tavasszal jelent meg egy hosszabb írásom Hidroplánok a Dunán és a Balatonon címmel, olvassanak bele abba is!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.