Tavasszal irtunk a vietnami hidroplánpilóták kanadai kiképzéséről. Úgy tűnik, az állam után az idegenforgalmi piac is kedvet kapott a hidroplánokra. Az ország hatodik legnagyobb közlekedési vállalata, a Hai Au Aviation két géppel két hónapja elindította hidroplán üzletágát. A harmadik hidroplánjukat decemberre várják.
Nem mindenki vesz új gépet, a szomszédos Indiában például használt hidroplánnal kezdtek nemrégen. A pár éve alakult repülős magáncég filozófiájában követte az államot, amely a kanadai Viking gyárból rendelt két hajtóműves Twin Otter 400-asokat, köztük néhány hidroplánt is.
A Hai Au vietnami hidroplán légitársaság az USA-beli Wichitából vett új generációs Cessna Caravanokat. A Cessna Caravant több évtizede gyártják és igáslónak becézik, kerekesből több van belőle, mint hidroplánból. Az új generációs változat kevesebbet fogyaszt, jobb a műszerezettsége, 10 helyett már 12 utast tud szállítani, pluszban elől a két pilóta.
A légitársaság nyár végén vette át a gyárban a két Caravant. Először tettek vele egy kitérőt Minnesota felé, ahol a világ legnagyobb ilyen üzemében kétéltű úszótalpakat szereltek rájuk.
Amerikából Vietnamba nem egyszerű átrepülni a kis gépeket. A társaság nagy gyakorlatú külföldi hidroplánkapitányai Kalifornia, Hawaii, a Marshall- és a Fülöp-szigetek érintésével szálltak le Hanoiban, hatvan órát repültek részletekben az óceánok fölött.
A külföldi kapitányokhoz vietnami másodpilótákat osztottak be, a bázis a képen látható mólón, egy hanoi szárazföldi nemzetközi repülőtér, a jó csatlakozás miatt is októbertől innen szállnak fel kerekeken a hidroplánok.
A cég azért döntött a hidroplánok mellett, mert Vietnamban rengeteg a természeti szépség, ami csodás látvány a levegőből, nem beszélve azok gyors eléréséről. Rengeteg az olyan víz, ami leszállási lehetőséget biztosít a turisztikai célpontoknál külön repülőtér építése nélkül.
Ráadásul Vietnamban előfordulhat olyan hirtelen időjárás-változás, amikor semmit sem lehet látni, csak műszerrel lehet repülni. A hidroplánok alkalmasak erre, a vihart elkerülve akár kitérő vízen is leszállhatnak, vagy műszerrel a szárazföldi repülőtereken.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!