A volt miniszter ügyetlen magyarázkodása

A frankfurti napilapban Eckart Lohse Teljesen változatlan című, vitriolos cikkében tudósít Kerlt Theodor zu Guttenberg „Egyelőre megbukott” interjúkötetéről.

2011. 11. 30. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Aki ezt a könyvet nem kívánja teljesen elolvasni, annak azonnal érdemes elmondani a két legfontosabb részletet. Az első a szemüveggel, a másik a fürdőkáddal kapcsolatos. Jó 200 oldalon a volt védelmi miniszter és számos német kedvence mindmáig beszélget Giovanni di Lorenzóval, a Zeit főszerkesztőjével olyan kérdésekről, mint hogy többé miért nem visel szemüveget.

Mint elmesélte, egy vonzó, Amerikában élő indiai orvosnő megállapította, hogy ő szemüveg nélkül teljesen kielégítően lát, csak az autóvezetéshez szükséges a szemüveg. Egy kicsit később elmagyarázza, hogy teljesen normális, ha Horst Seehofer pártelnök a legutóbbi CSU-kongresszuson meg sem említette a nevét. Ha már nem ugyanabban a kádban pancsolnak, akkor nagyon gyorsan lehűl a víz.

Ez azért fontos, mert dokumentálja, hogy Guttenberg kilenc hónappal a lemondása után sem változott semmit, és képes a logika minden szabályát sutba dobva a dolgokat összefüggésbe hozni, amit normális halandók képtelenek megérteni. Vagy valaki meg tudja magyarázni, miként lehetséges, hogy valaki, aki ír, olvas, előadást tart és a világot alakítja, simán elboldogul szemüveg nélkül is, autóvezetéskor azonban csak fekete rögöket lát?

Különösen érdekes lesz az első fejezet, ahol a politikusi bukását okozó doktorijával foglalkozik. Újra és újra hangoztatja a volt miniszter, hogy nagy hibát követett el, és szó szerint „sz…r” doktorit készített. Nem vitatja, hogy a dolgozat jelentős részét másolta, ugyanakkor azt állítja, hogy ezt nem szándékosan tette.

(Frankfurter Allgemeine Zeitung – faz.net)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.