Korlátoznák a bevándorló gyerekek arányát az osztálytermekben

A német iskolákban elejét vennék annak, hogy 35 százaléknál magasabb arányban legyenek migránsok.

MTI
2017. 04. 24. 17:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Heinz-Peter Meidinger, az érdekképviselet vezetője német hírportálokon hétfőn idézett nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy 35 százaléknál nagyobb arány integrációs gondokhoz és a tanulók képességeitől elmaradó teljesítményhez vezet.

Azonban a 35 százalék nem merev határ, hanem csupán irányadó érték, amely a bevándorló származású tanulók integrációjáról végzett kutatásokból vezethető le – tette hozzá.

Hangsúlyozta, hogy a szakszervezet támogatja a szövetségi oktatási és kutatási miniszter, Johanna Wanka kezdeményezését a migráns tanulók számának korlátozásáról. Egyben sürgeti, hogy a – tartományi hatáskörbe tartozó – közoktatásért felelős politikai testületekben kezdődjék meg a munka egy hatékony, rugalmas rendszer bevezetéséről.

Heinz-Peter Meidinger aláhúzta, hogy az ügyről szakmai vitát kell folytatni, és nem szabad engedni, hogy visszaéljenek vele pártok a közelgő választási kampányban.

Johanna Wanka egy hétvégi lapinterjúban kiemelte, hogy az osztályokban „kiegyensúlyozott” arányokat kell teremteni a német és a bevándorló tanulók között. A regionális különbségek igen nagyok, ezért nem lehet az egész országban egységes szabályozást, egy merev „kvótarendszert” bevezetni, de gondoskodni kell arról, hogy ne legyenek osztályok, ahol a migránsok magas aránya miatt nem elsősorban németül, hanem az anyanyelvükön beszélnek egymással a tanulók, mert az ilyen környezet hátráltatja a társadalmi beilleszkedést és boldogulást – fejtette ki a miniszter.

A szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) legutóbbi adatai szerint Németországban 17,1 millió migrációs hátterű – bevándorló vagy bevándorló családból származó – ember élt 2015-ben, ami a lakosság 21 százalékát és történelmi csúcsot jelent.

Az iskolás korúak körében még magasabb a migrációs hátterűek aránya, azonban a német oktatási rendszer nemzetközi összevetésben így is a középmezőny felső részéhez tartozik. Az Európai Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezetnek (OECD) az iskolások képességeiről folytatott nemzetközi teljesítménymérési programja (PISA) tavaly decemberben bemutatott eredményei szerint Németország a 16 helyen áll a vizsgált 72 ország közül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.