Ursula von der Leyen már két éve az orosz birodalom végét festette fel, mert már a nyugati mosógépekből szedik ki az orosz hadiipar számára a mikrocsipeket.
Ursula képzelt világával szemben a valóság
Moszkva újabb technológiai áttörést ért el: vezető nélküli villamosai már több mint 1800 kilométert tettek meg a város utcáin egyetlen baleset vagy közlekedési szabálysértés nélkül.
A moszkvai önkormányzat által vezetett projekt keretében fejlesztett villamosok fejlett érzékelőrendszerekkel, kamerákkal és mesterséges intelligenciával vannak felszerelve, amelyek lehetővé teszik a biztonságos és hatékony önvezető közlekedést. A jelenlegi tesztidőszak második fázisában a járművek mind utasokkal, mind utasok nélkül közlekednek egy felügyelő vezető jelenlétében. A tervek szerint 2025 végére a villamosok teljesen önállóan, vezető nélkül szállítják majd az utasokat.
A moszkvai városvezetés ambiciózus tervei szerint 2030-ra a villamosjáratok több mint felét automatizált üzemmódra állítják át. Ez jelentős átalakulást jelent majd a város közlekedési rendszerében, és hozzájárulhat a forgalom csökkentéséhez és a környezetvédelemhez. A moszkvai példa rámutat arra, hogy a vezető nélküli közlekedés jövője gyorsabban közeledik, mint sokan gondolnák, és a versenyben több jelentős szereplő is van. A fejlesztés nemcsak a technológiai fejlődést, hanem a városi közlekedési rendszerek jövőjét is alapjaiban formálja.
De Moszkva nem egyedülálló ebben a fejlesztésben. A vezető nélküli villamosok technológiája világszerte terjed. Kínában több városban is üzemelnek már hasonló járművek, és az Egyesült Államokban is több kísérleti projekt van folyamatban. Európában – például néhány holland városban – is vannak tervek önvezető villamosok bevezetésére.