Az Egyesült Államok, Dél-Korea és Japán légitársaságai repülőgépparkjuk több tucat Boeing 777-200-as tagjának tiltották meg a felszállást, miután a United Airlines amerikai légiforgalmi vállalat múlt szombati, 328-as, Denver–Honolulu járatán repülő, szóban forgó típusú gépének felrobbant a jobb oldali hajtóműve.
Még szerencse, hogy a baleset közvetlenül a felszállás után, még a repülési magasság elérése előtt történt, így a pilóták visszafordultak, majd kényszerleszállást hajtottak végre.
A halálos ijedségen kívül senkinek nem esett baja, ám a Pratt & Whitney 4000 típusú, tekintélyes méretű hajtómű roncsai beterítették Denver külvárosát. Szerencsére emberéletben ezúttal sem esett kár, néhány autó és háztető viszont kisebb-nagyobb mértékben megsérült, s apróbb roncsdarabok még percekig hullottak az égből. Az MTI szerint a United Airlines közölte, hogy a gép 231 utasa számára helyet biztosítottak a hawaii fővárosba induló következő járataikon.
Röviddel az eset után a Boeing erősen ajánlotta, hogy a nevezett hajtóművel szerelt 777-esek egyelőre maradjanak a földön, amíg az amerikai szövetségi légügyi hatóság, az FAA részletesen ki nem vizsgálja az incidenst. A gyártó jelentése szerint a 777-es típuson belül 69 van PW 4000-es hajtóművel felszerelve, míg hangárokban további 59 vár szolgálatra. A Korean Air, a szintén dél-koreai Asiana Airlines, az All Nippon Airways és a Japan Airlines mindegyik 777-ese a csődöt mondott hajtóművet használja. Az Egyesült Államokban a United Airlines az egyetlen ilyen társaság, s az intézkedés parkja 24 gépét érinti. Az NTSB nemzeti közlekedésbiztonsági felügyelet előzetes vizsgálata egyelőre azt derítette ki, hogy két turbinalapát megrepedt a külső végüknél és peremüknél. Ez a kezdeti eredmény azonban elegendő volt ahhoz, hogy a légitársaságok átmenetileg kivonják a forgalomból az érintett típusokat. Az NTBS ezután tüzetesen megvizsgálja a hajtóművet, magát a gépet, s tanulmányozza a repülési adatokat, a pilótafülke hangfelvételeit, valamint az utasok fotóit és videófelvételeit. A CNN amerikai hírtelevíziónak nyilatkozó szakértők szerint az egyik lapát kieshetett, s magával sodorta a másikat is. Mind a Boeing, mind a Pratt & Whitney (a Raytheon Technologies leányvállalata) sietve közölte, mindenben együttműködnek a hatóságokkal – a PW máris szakértői csoportot küldött az incidens helyszínére. Vasárnap az FAA is bejelentette, hogy fokozott vizsgálatnak vetett alá minden, PW 4000 típusú hajtóművet használó Boeing 777 repülőgépet.
S mivel a baj nem jár egyedül, ugyanazon a napon, amikor felrobbant a 777-es hajtóműve, baleset ért egy másik Boeing-gyártmányt is, mégpedig Hollandiában. Azt hinné az ember, hogy átok ül az amerikai cégen, amikor ugyancsak szombaton a holland hatóságok jelentették, hogy
egy Boeing 747-400-as teherszállító gép, szintén kevéssel a maastricht–aacheni repülőtérről való felszállás után, hirtelen elkezdte elhagyni alkatrészeit.
Mint kiderült, itt is az egyik hajtómű gyulladt ki, majd a roncsok a reptér környéki lakónegyedre hullottak. Az RT.com orosz hírcsatorna által idézett médiajelentések szerint két személy könnyebben megsérült, egyiküket kórházba kellett szállítani. A roncsok itt is károkat okoztak számos járműben és lakóházban. A New Yorkba tartó gépet átirányították a belgiumi Liège repterére, ahol biztonságban landolt. A vizsgálatot azonnal megindították a helyi biztonsági szervek.