Undorító szemétdomb vagy megóvandó érték a Liget?

Gerillavideókkal és nyomtatott reklámújsággal is kampányol a Városliget Zrt. Melyik állításuk az igaz?

fib
2016. 12. 11. 12:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lassan, de biztosan nő azok száma, akik egyre inkább megértik, hogyan is újul meg a Városliget, és igenis várják, hogy egy új közösségi és kulturális tér szülessen a város szívében – mondta Sághi Attila, a Városliget Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese a Ligetváros című időszaki kiadványban. Az építész kiemelte, a széles körű egyeztetések célja, hogy a lejáratókampányok ne tévesszék meg az embereket, illetve, hogy a Liget ne legyen kiszolgáltatva a politikának.  

A fővárosszerte ingyenesen terjesztett lap a Városliget megújulását hivatott reklámozni. Korábban megírtuk: a Városliget Zrt. legutóbb márciusban kötött 390 millió forintos (plusz áfa) szerződést a Liget-projekt kommunikációs feladatainak ellátására. Az Egyesült Reklám Konzorciummal szerződtek, amely Rogán Antal propagandaminiszter Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozik.

Harc a Ligetért

A Liget-projekt komoly vitákat vált ki. A civilek aggódnak a zöldterületért, ha kell, saját testükkel óvják a fákat és az épületeket, a zöldharc azóta már az azbesztet is elérte, a beruházást vezető Városliget Zrt. szerint ugyanakkor semmi veszély sincs, és a park zöldebb lesz, mint korábban. Mint ismert, a Városligetbe a néprajzi mellett további két teljesen új múzeum is felépül: a Magyar Zene Házát a japán Fudzsimoto Szu, a Petőfi Csarnok helyén felépülő Új Nemzeti Galériát pedig a szintén japán SANAA építésziroda tervezi.

A lap felelős szerkesztője Csúri Ákos. Az első öt számot az ő cége készítette számonként 3 millió forintért. Az első három lapszám 100 ezer példányban készült el, a 4–5. számot 130 ezer példányban terjesztették. A hatodikért már Csetényi cégei feleltek, és ez 750 ezer példányt nyomtak belőle. Addigra már az iskolaújság-dizájnt is lecserélték, és a tartalom is színvonalasabb lett, igaz, ezzel párhuzamosan eltűntek a kritikus hangok, és a lap színtiszta reklámanyaggá szelídült.

Nincs ez másként a legújabb, téli szám esetében sem. Az újságból megtudhatjuk, hogy a Liget-projekt egy szükségszerűen csodálatos beruházás, Budapest ékköve lesz a park, és a beruházással a főváros is megújul. De arról is szólnak, hogy jó ütemben halad a Szabolcs utcai egykori izraelita kórház területén épülő Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ kivitelezése – indít a lap. Akit ez nem lelkesít, annak további örömhírük is van: hatékony párbeszéd alakult ki a Liget Park Fórumon, ahol a Városligetért aggódó civilek is kifejthették álláspontjukat.

Persányi Miklós, a Liget-projekt zöldügyi miniszteri biztosa megnyugtatott mindenkit:

számára minden egyes fa és talpalatnyi zöldfelület ugyanolyan fontos, a zöld pedig növekedni fog a parkban – tájékoztat a reklámújság.

Majd kiemelik, a Városliget tavában az év minden hónapjában lesz víz.

Sághi Attila mellett Kemecsi Lajos, a Néprajzi Múzeum főigazgatója is megszólalt a lapban. Az interjúban hangsúlyozta, az Ötvenhatosok terén felépülő új múzeum feladata, hogy „összekapcsolja az élő kultúrát, a jelen gyakorlatát, a kulturális örökséggel – az emberi tapasztalás számos területén”. A főigazgató a Szabolcs utcai komplexumot, amely az intézmény raktárainak teljes anyagát befogadja majd, világszínvonalúnak nevezte. A magyar tervezőiroda által megálmodott új múzeumi épületről pedig úgy fogalmazott: behívja az épületbe a látogatókat, letisztult és átlátható rendszer, emellett látványos közönségbarát építészeti megoldás. A költözés ütemterve nem módosult – árulta el Kemecsi, ez azt jelenti, hogy a Néprajzi Múzeum 2018-ban kezdheti meg a költözést, az új állandó kiállításuk pedig 2020-ban nyílhat meg.

A téli Ligetváros legérdekesebb cikke egy apró kis írás, amely szelíden megbújik a reklámanyagok között. Madárbarát mintakert és tanösvény létesül a parkban – tudjuk meg az újságból.

A szöveg hangsúlyozza, a hazánkban vadon megtalálható 400 madárfaj közül 123 kukkantott már be eddig a Ligetbe. Ám nemcsak a szárnyasok, hanem a sünök, denevérek, cickányok is előszeretettel keresik fel a parkot.

Ez utóbbi azért érdekes, mert a Városliget Zrt. gerillavideó-kampánya éppen ennek ellenkezőjére, a kisemlősök hiányára igyekezett felhívni a figyelmet egy kellően visszataszító kisfilmben.

A Liget Budapest Projekt videóinak célja, hogy kedvezőbb színben tüntessék fel a Városligetben zajló, nagy botrányokat kiváltó munkálatokat, és hirdessék: az elkészült park összehasonlíthatatlanul jobb lesz a mostaninál. Az egyik kisfilmben a riporter a sünöket várja, de csak Zolit találja, aki éppen a bokorban könnyít magán. Ezt sűrű káromkodások között veszi tudomásul, majd otthagyja az élővilág nélküli szemétdombot.

A fiktív Zöld+ azóta két újabb videóval örvendeztette meg a közönséget. Az egyikben egy romos épület a Ligetben kis híján agyonüti a riportert, a másikban pedig az Ötvenhatosok terén gázolja el majdnem egy autó: vagyis most rettenetes a park, de a beruházás után maga lesz a Kánaán.

Addig is összehangolhatnák a Liget-projekt hirdetéseit: vajon állatokat hírből sem ismerő, undorító és életveszélyes szemétdomb vagy megóvni való élővilággal bíró, leendő ékkő a park?

 

 

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.