A magyar felnőttek 20 százalékának van emléke a Szigetről

Idén 25. alkalommal rendezik meg a fesztivált, s ugyan előrenéznek, azért akad majd némi nosztalgia is.

Balogh Roland
2017. 05. 11. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Huszonöt évvel az első fesztivál megrendezését követően ma már a magyar felnőttlakosság húsz százalékának van valamilyen emléke a Sziget fesztiválról – mondta a jubileumi év kapcsán a budapesti A38 hajón megtartott csütörtöki sajtótájékoztatón Gerendai Károly. Ez pedig azért érdekes adat, mert a rendezvény látogatóinak több mint fele 1999 óta külföldről jön szigetelni, az elmúlt néhány évben pedig ez az arány már nyolcvanöt százalék volt. S ahogy a fesztivál alapítója, egyben huszonöt éve fő reklámarca megjegyezte, így a Sziget az elmúlt negyedszázadban Magyarország legnagyobb turisztikai attrakciójává vált. Tavaly egyébként már 496 ezer embert vonzott a rendezvény.

A nosztalgikus visszaemlékezésbe torkolló sajtóeseményen Gerendai jelezte, huszonöt év elég volt, s miután immár az amerikai Providence Equity Partners befektetőcsoporthoz került az egyebek között a Volt és Balaton Sound fesztiválokat is magába foglaló portfólió, ő az idei jubileum után háttérbe vonul, és kilép a napi operatív munkából. (Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, Gerendai mostanság a strandüzlet felé fordult, s nemrég megvette a Lupa-tó harmadát a budakalászi önkormányzattól.)

Az idén augusztus 9-e és 16-a közötti Sziget fellépői között lesz többek között Pink, PJ Harvey, Wiz Khalifa, a Kasabian és a Bad Religion. Összesen ötvenkét országból jönnek előadók, és a nem zenei kínálattal együtt több mint ezer program lesz idén. Kádár Tamás cégvezető közben arról beszélt, a Sziget változatlanul a szabadság, a sokszínűség, a tolerancia, a befogadás, a multikulturalizmus értékeit képviseli. S noha leszögezték, nem nagyon akarnak nosztalgiázni, azért akad majd belőle. Lesz például jubileumi buli a fesztiválon, valamint az elmúlt huszonnégy év Sziget-fotóiból készült egy kiállítás, amely július végétől szeptember elejéig lesz látható a Nagymező utcai Capa Központban, szigetes karszalaggal ingyenesen.

Ami közben az újításokat illeti, fontosnak tartják, hogy minél környezettudatosabb legyen a rendezvény. Ezt figyelembe véve, tavaly az összes begyűjtött hulladék harmincöt százalékát hasznosították újra, idén öt helyszínen lehet majd hulladékokat ajándékokra cserélni, például ingyen wifire. A másik, hogy az idén a vízhasználat jelentős részét – például a színpad előtti, közötti felületek, utak portalanítását, fellocsolását – ivóvíz helyett a Duna vizéből oldják meg.

A sokat kritizált fesztiválkártyával kapcsolatos dolgok is változnak: újítanak a fizetési rendszerben, így a Sziget-applikáción keresztül díjtalanul lehet feltölteni a fesztiválkártyát, amihez rögtön a belépésnél, sorban állás nélkül lehet majd hozzájutni.

Ugyancsak a fesztiválozók kényelmét hivatott segíteni az egyik legismertebb mobilos üzenetküldő alkalmazás, a Viber, amely Mission: Szitizen elnevezésű akciójával nyújt hasznos információkat a felhasználóknak, fesztiválozóknak. A Szigetnek egyébként már üzemel egy nyilvános Viber-csetcsatornája is, amelynek lassan egymillió tagja van.

A teljes programkínálat a fesztivál honlapján, illetve a mobilalkalmazáson is elérhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.